تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران شهرداری دزفول خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند
حدود 40 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول روز سه شنبه با حضور در میدان رودبند خواستار پرداخت حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی خود شدند.

این کارگران که به صورت حجمی و زیرنظر پیمانکار در فضای سبز مناطق مختلف شهرداری دزفول مشغول به کار هستند خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود از سوی شهرداری شدند. 

پرداخت چهار ماه حقوق معوقه و تبدیل وضعیت شغلی از حجمی به تامین نیرو از خواسته های کارگران شهرداری دزفول است. 

این کارگران معتقدند از زمان تغییر وضعیت از نیروی انسانی به کارگر حجمی با مشکل تاخیر در پرداخت حقوق روبه رو شده اند و این امر برای آنها مشکل ساز شده است. 

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری دزفول در این باره گفت: ما در گذشته جزو نیروی انسانی بودیم که بدون اطلاع، قرارداد حجمی با ما بستند و بعد از آن حتی یک ریال اضافه کار به ما ندادند.

وی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، افزود: حتی روزهای تعطیل، اعیاد و روز عاشورا هم با وعده دادن اضافه کاری از ما کار کشیدند ولی هرگز اضافه کاری آن را به ما پرداخت نکردند.

این کارگر اظهار داشت: بیش از چهار ماه حقوق معوقه داریم ولی انتظار بر این است که قرارداد ما به صورت نیروی انسانی برگردد.

وی افزود: پیمانکاران نسبت به کارگران حق کشی کردند که در این خصوص به اداره کار شکایت کردیم ولی هیچ اثری نداشت.

شهردار دزفول نیز درخصوص مشکلات کارگران با بیان اینکه بخش عمده ای از مطالبات مربوط به دوره قبل است، به خبرنگار ایرنا گفت: حقوق کارگران طی یکسال گذشته بعد از حضور بنده در شهرداری به صورت ماهانه پرداخت شده است.

محمدعلی دوایی فر افزود: این کارگران زیرنظر پیمانکار هستند و هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند.

وی مهمترین خواسته این کارگران را تبدیل وضعیت استخدامی دانست و اظهار داشت: درخصوص تبدیل وضعیت این کارگران تاکنون پیگیری های فراوانی در استانداری و وزارت کشور انجام شده ولی تاکنون مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

شهردار دزفول افزود: در ماه های قبل تلاش بر این بوده که حقوق کارگران قبل از کارمندان پرداخت شود. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار