تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۶۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دفتر آستان قدس در خوزستان:
جلسات سنتی قرآن کریم در خوزستان حمایت می‌شوند
معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: جلسات سنتی قرآن کریم در خوزستان هماهنگی سازمان تبلیغات، اداره کل ارشاد و آستان قدس رضوی حمایت می‌شوند.

نشست خبری ششمین کرسی ملی تلاوت قرآن کریم، صبح امروز با حضور نماینده آستان قدس رضوی و اصحاب رسانه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد.

دانیال اریکه، معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان در رابطه با چگونگی این برنامه، اظهار کرد: در روز شنبه 22 دی مصادف با میلاد حضرت زینب کبری(س)، برنامه محفل انس قرآنی از طرف آستان مقدس و مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در در حرم مطهر علی‌بن‌مهزیار اهوازی، برگزار شود.

وی افزود: برنامه به این شکل است که طبق سیاست‌هایی که سازمان قرآن‌ کریم آستان قدس رضوی در برنامه و ماموریت‌های شاخص خود گذاشته است در دو محور آموزشی توسعه و ترویج آستان قدس رضوی برگزار شود.

اریکه با اشاره‌ به برنامه‌های قرآنی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خوزستان، عنوان کرد: اولین طرح ما، طرح حمایت از جلسات سنتی قرآن کریم در سراسر استان خوزستان است.

وی افزود: وضعیت مهجوری قرآن قبل از انقلاب و وضعیت درخشنده آن بعد از انقلاب را در این چهل سال قابل مقایسه نیست و این موضوع در تعداد قاریان، حافظان، جلسات قرآنی، ابتهال خوانی، تواشیح و آموزش قابل مشاهده است و به همین دلیل معتقدیم که انقلاب اسلامی، انقلاب قرآن بود.

هدف ما حمایت از جلسات سنتی قرآن کریم است

اریکه بیان کرد: کار اول ما حمایت از طرح جلسات سنتی قرآن کریم است که ما یک مکانیزمی را با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان خوزستان، سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف و امورخیریه اجرا خواهیم کرد؛ آستان قدس بنا به موازی کاری ندارد؛ در این سه اداره که نام بردم افرادی هستند که فعالیت شایان و چشمگیر در عرصه قرآن داشتند و به کمک  آنها این طرح‌ها را به اسم امام رضا(ع) پررونق خواهیم کرد.

وی افزود: دستور کار دوم، تاسیس مهدالرضا است  که ویژه سنین 5الی7سال است و تا به الآن مختص خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بود که با دستور آیت‌الله رئیسی این مهدالرضا که یک مهد کاملا قرآنی است در سراسر کشور بنا بر این است که تاسیس شود و برای استان خوزستان نیز سهمیه قابل توجهی را جذب خواهیم کرد؛ همچنین امسال چیزی بالغ بر 20هزار کودک 5 تا 7 سال در مهدالرضاهای مشهد و چند شهرستان دیگر در جهت آموزش و فراگیری مفاهیم دینی و قرآنی با زبان کودکانه آموزش داده شده‌اند.

اریکه با اشاره به سومین طرح این دفتر، بیان کرد: طرح شباب‌الرضا ویژه نوجوانان 8تا12ساله است که استعدادیابی و شناسایی نخبه‌های قرآنی نوجوان را در دستور کار خود دارد؛ البته برنامه‌های قرآنی ما تنها مختص به این موارد نیستند و بحث‌های دیگری را نیز دنبال می‌کنیم از جمله بحث اداره مصحف سازمان قرآن کریم است که یک مقوله بسیار زیبا در زمینه قرآن و مصحف در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: در بعد تخصصی 2ماموریت عمده را دنبال می‌کنیم؛ یکی بحث سامان‌دهی حافظان خادم یار رضوی است و دیگری طرح ملی حفظ است که سازمان قرآن‌ کریم آستان قدس رضوی طرح ملی حفظی را با هماهنگی نهادهای قرآنی در دستورکار خود دارد؛ خوزستان که یکی از استان‌های باسابقه و پیش‌قدم در امورات قرآنی است و قطعا درخشندگی و پرتوافشانی خود را در این طرح نیز خواهد داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار