تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور امور بانوان فرماندار ویژه آبادان:
پارلمان مشورتی زنان شهرستان آبادان راه اندازی می شود
مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آبادان گفت: در آینده ای نزدیک پارلمان مشورتی زنان شهرستان آبادان راه اندازی می شود.

مهساالسادات محسن فر با اشاره به پیشنهاد و تاکید کارگروه زنان و خانواده استانداری خوزستان به شورای برنامه ریزی و توسعه استان درباره لزوم تأسیس پارلمان مشورتی زنان خوزستان، افزود: بر این اساس مقرر شد تا در راستای افزایش مشارکت زنان در تمامی عرصه ها از جمله تصمیم سازی و تولید فکر در حوزه های مختلف، ایجاد بسترهای مناسب برای نقش آفرینی بانوان در عرصه های مدیریتی به عنوان سرمایه های اجتماعی استان با تاکید بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده، ضمن تاسیس پارلمان زنان خوزستان، درهر شهرستان نیز پارلمان زنان برای تحقق اهداف یاد شده، رعایت اصل حقوق شهروندی وعدالت جنسیتی مورد تاکید دولت، راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: ساختار اصلی پارلمان زنان به صورت مجمع عمومی و شامل ۲۵ نفر از زنان صاحب نظر، فرهیخته و نخبه از گروه های مختلف است که براساس دستورالعمل تاسیس مجمع عمومی این پارلمان از لایه های مختلف اجتماعی براساس ترکیب جمعیتی هر شهرستان انتخاب می شود که برای پارلمان زنان شهرستان آبادان نیز ۵۵ کرسی در نظر گرفته شده است.

مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: اعضای این پارلمان ترکیبی از بانوان فعال در دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی، سازمان های مردم نهاد، فعالان اجتماعی، تشکل های دانشجویی، منتخبان المپیادهای علمی، ورزشی و فرهنگی، هنرمندان، مدیران زن، خیران و همچنین فعالان عرصه بانوان و خانواده در روستاها و دهیاری ها خواهد بود.

محسن فر با بیان اینکه اعضاء پس از معرفی از سوی دستگاه های مربوطه و طی مراحل استعلام، تایید صلاحیت و تایید نهایی توسط مراجع ذیصلاح به مدت ۲ سال به عضویت پارلمان زنان شهرستان آبادان در می آیند، گفت: از میان اعضای ۵۵ نفره این پارلمان، با رای گیری داخلی ۷ نفر به عنوان عضو هیئت رئیسه و ۴ نفر به عنوان نمایندگان شهرستان در پارلمان استان خوزستان انتخاب می شوند.

مشاور امور بانوان فرماندار ویژه آبادان افزود: این پارلمان بنابر ضرورت و مصلحت می تواند به تشکیل ۵ کمیسیون فرعی تحت عنوان کمیسیون اجتماعی -  فرهنگی، کمیسیون اقتصادی- اشتغال، کمیسیون آموزش و پژوهش و توانمند سازی، کمیسیون سلامت و همچنین کمیسیون حقوقی به منظور بررسی و اصلاح طرح ها، ارائه پیشنهادات و تمهیدات لازم برای اجرای طرح های مصوب به عنوان محصول فکری پارلمان اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح مذکور، برنامه ای نو و تازه متولد شده است، یادآور شد: آغاز به کار این پارلمان پس از تعیین هر ۵۵ عضو آن خواهد بود.

به گفته وی، اجرای این طرح فرصت هایی را در اختیار زنان شهرستان آبادان قرار می هد که برمبنای آن می توانند مطالبات به حق خود را به شیوه ای مدنی و قانونمند به مسئولان ذی ربط انتقال دهند، امید می رود بخشی اعظمی از مسائل زنان شهرستان، از طریق بانوان نخبه و صاحب نظر به استان ابلاغ شود تا بتوانیم با هم افزایی و هم فکری بانوان کل استان، برای رسیدن به خواسته ها و حقوق خود در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و به ویژه مشاغل خانگی زنان که از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، اقدام کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار