تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
9 میلیارد ریال برای دانش آموزان استثنایی خوزستان تخصیص یافت
مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: امسال 9 میلیارد ریال برای هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی خوزستان در نظر گرفته شده است.

علی ممبینی روز سه شنبه افزود: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان استثنایی و کمک به خانواده آنها برای ادامه تحصیل، هزینه رفت و آمد برای این دانش آموزان در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان استثنایی دغدغه های دیگری در این حوزه وجود دارد که می توان به تهیه ابزارهای مورد نیاز دانش آموزان نابینا برای تسهیل در فرآیند یادگیری و آموزش آنها اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: 143 دانش آموز آسیب دیده بینایی در مدارس استثنایی خوزستان تحصیل می کنند که 212 دانش آموز از این تعداد به صورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

وی دستگاه تایپ پرکینز را از مطالبه های مهم دانش آموزان روشندل دانست و اظهار داشت: دانش آموزان نابینا و کم بینا با بهره گیری از این دستگاه می توانند راحت تر به امر نوشتن بپردازند.

ممبینی گفت: 2 دانش آموز نابینا در یکی از مدارس عادی شهر شاوور در حال تحصیل هستند که به یکی از آنها یک دستگاه تایپ پرکینز اهدا شد.

وی افزود: نیاز است خیران در کنار مدرسه سازی در تامین ابزار مورد نیاز دانش آموزان نابینا نیز به آموزش و پرورش کمک کنند تا این دانش آموزان روند تحصیل خود را آسانتر دنبال کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار