تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقدار زیادی کالا و سوخت قاچاق توسط مرزبانان خوزستان توقیف شد
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت:18 دستگاه کامیون حامل 89 تن تره بار قاچاق در پایانه مرزی چذابه توقیف شد.

به نقل از پایگاه خبری مرزبانی خوزستان، سردار عبداله نظرپور بیان کرد: ماموران هنگ مرزی دشت آزادگان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودروی باری در بارانداز پایانه چذابه 18دستگاه کامیون باری حامل کالای قاچاق را شناسایی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون های توقیف شده 89 تن سیب زمینی و گوجه که بدون مجوز، قاچاق و با هدف خروج از کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

وی در ادامه گفت:قاچاقچیان سیب زمینی و گوجه که ممنوعیت خروج دارد را زیر بار پیاز و فلفل دلمه، با شگرد خاص جاسازی کردند که باهوشیاری مرزبانان از دستیابی به هدف خود بازماندند.

سردار نظرپور با اشاره دستگیری 23 متهم در این رابطه افزود:کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از پنج میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه عملکرد قاچاقچیان مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده و سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می دهد، گفت: تلاش مرزبانان برای مبارزه با اخلال گران اقتصادی با قوت ادامه دارد.

گفتنی است محموله های کشف شده با نظارت مرزبانان خوزستان برای تنظیم قیمت بازار در میدان میوه و تربار به مردم عرضه شد.

جلوگیری از خروج 12 تن تره بار قاچاق توسط مرزبانان دشت آزادگان خوزستان 

فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف سه کامیون باری و کشف 12 تن گوجه فرنگی قاچاق در پایانه مرزی چذابه خبر داد.

سردار عبداله نظرپور گفت: ماموران در بازرسی ازاین کامیون 12 تن گوجه فرنگی که بدون مجوز ، قاچاق و با هدف خروج از کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.

وی افزود:6متهم در این رابطه دستگیر و به همراه کالای کشف شده که بیش از 600 میلیون ریال برآورد شده تحویل مراجع مربوط شدند.

توقیف 2فروند شناور صیادی و کشف 10هزار لیتر سوخت قاچاق در آبراه اروند 

فرمانده مرزبانی استان خوزستان ازتوقیف 2 فروند شناور صیادی و کشف 10 هزار و 200 لیتر سوخت قاچاق در آبراه اروند خبر داد.

سردار عبداله نظرپور گفت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی آبادان موفق شدند 2 فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آبهای کشور و حرکت به سمت منطقه خور عبدا... متوقف کنند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان افزود:ماموران دربازرسی از شناورهای توقیف شده 10 هزار و 200 لیتر سوخت از نوع گازوییل که هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاساز بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری 8 متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

وی ادامه داد: قاچاقچیان به بهانه صیادی و فعالیت تجاری سوخت یارانه دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ گونه فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام به فروش سوخت به شناورهای خارجی می کنند که دریابانان خوزستان با هوشیاری در کنترل و نظارت دقیق بر شناورها و با عزم جدی با خروج غیر قانونی سوخت از کشور قاطعانه برخورد خواهند کرد.

جلوگیری از خروج بیش از 6 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط دریابانان آبادان 

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت:در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی آبادان موفق شدند 2 فروند شناور صیادی  حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آبهای کشور متوقف کنند.

نظر پور افزود:ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده 6 هزار و 500 لیتر سوخت از نوع گازوییل که هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاساز بارگیری شده کشف کردند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری چهار متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

وی گفت: نوسانات اخیر ارزی و اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج مرزها، افراد سودجو را بر آن داشته تا با فعالیت غیرقانونی بخشی از سرمایه های ملی را به خارج قاچاق کنند که مرزبانان خوزستان با اقتدار از هرگونه اعمال سودجویانه در نوار مرزی استان قاطعانه برخورد خواهند کرد.

کشف محموله لوازم یدکی خودروهای خارجی در پایانه مرزی شلمچه 

جانشین مرزبانی استان خوزستان گفت: مرزبانان این فرماندهی مستقر در پست کنترلی شلمچه با نظارت دقیق بر ورود و خروج افراد هنگام تردد افراد در پایانه مرزی شلمچه 2 قاچاقچی لوازم یدکی خودرو را دستگیر کردند.

سرهنگ نادر سهیلی افزود: در بازرسی از مدارک و وسایل آنها بیش از 15 قلم انواع لوازم یدکی خودروی خارجی از قبیل قطعات گیربکس و سیلندر، پیستون و جعبه فرمان کشف شد.

وی گفت:کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را 600 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.

محموله سوخت قاچاق هنگام خروج از کشور در ماهشهر توقیف شد 

فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر نیز گفت:در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر موفق شدند 2 فروند شناور صیادی
حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آبهای کشور متوقف کنند.

سرهنگ ایرج زکوی افزود:ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده 2 هزار و 600لیتر سوخت از نوع گازوییل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاساز بارگیری شده کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری چهار متهم در این رابطه افزود: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار