تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۷۶۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آستانه فرارسيدن چهلمين سال انقلاب شكوهمند اسلامي و با حضور رسانه هاي استان خوزستان؛
بازديد مديركل روابط عمومي استانداري خوزستان از دستاوردهاي نیروگاه رامین اهواز
خوزنیوز: در تور یک روزه ای که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و آشنايي با دستاوردهاي نیروگاه رامین برگزار شد مديركل روابط عمومي و اموربين الملل استانداري خوزستان بهمراه رسانه هاي استان خوزستان ضمن بازدید از تاسیسات این واحد صنعتی با فرایند تولید انرژی برق آشنا شدند.



در ابتدای این نشست که با حضور رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان و تعدادی از مدیران روابط عمومی صنعت برق استان و همچنین مدیران و خبرنگاران رسانه‌ها انجام گرفت؛ غلامرضا چرخاب ساز زاده جانشين مديرعامل و سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه ضمن خوش آمدگویی به مدعوين و معرفی تاریخچه فرآیند تولید انرژی برق در نیروگاه رامین به اقدامات و دستاوردهای اين واحد صنعتي طی ۴۰ سال فعالیت مستمر خود در خدمت رسانی به مردم و صنايع پرداخت و از قطع کامل وابستگی این نیروگاه به کشورهای خارجی خبر داد.

وي گرمای بی‌سابقه تابستان سال جاری و مشکلات ناشی از آن را یکی از پرچالش ترین  سالهاي صنعت برق کشور عنوان نمود و اظهار داشت: بروز خشکسالی و کاهش سطح تولید نیروگاههای برقآبی فشار مضاعفی را بر سایر نیروگاه های کشور بویژه نیروگاه رامین آورد و با توجه به اینکه استان خوزستان پس از استان تهران بیشترین میزان مصرف انرژی برق را دارد سعی نمودیم با تلاش و همت جهادگونه کارکنان خود بتوانیم تامین کننده حدود  ۴۰ درصد برق مطمئن و مورد نیاز استان خوزستان باشیم.

وی آمادگی ۹۸ درصدی واحدهای تولیدی نیروگاه در تابستان ۹۷ ، ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات نیروگاهی به ویژه پره های توربین و توربوفيدپمپ ، سیستم کنترل توربين ، روغن های صنعتی و مبدلهای حرارتی توسط کارگاه های مستقر در نیروگاه و سایر شرکت داخلی را از دستاوردهای مهم این نیروگاه 1850 مگاواتی دانست.  

سرپرست معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی در ادامه با اشاره به تولید ۸ میلیون و880 هزار مگاوات ساعت در ۹ ماهه سال جاری افزود: تقویت واحدهای تولیدی و افزایش سطح آمادگی نیروگاه رامین جهت تولید پایدار انرژی برق در سال 98 به ویژه در تابستان آتی مهمترین برنامه در حال اجرای ماست که به انجام عملیات تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ ، تعمیرات میان دوره سایر واحدها ، رفع چالشهای فنی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵ پس از ۸ سال  و تحقق میزان تولید واحد ۳۰۵ مگاواتي شماره 3 به قدرت نامی می‌توان اشاره نمود . 

وی همچنین تولید مستمر انرژی برق و تحقق دستاوردهای فنی و مهندسی توسط کارشناسان نیروگاه و قطع وابستگی به کشورهای خارجی را از افتخارات این نیروگاه در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان نمود.

در ادامه این نشست سلطانعلی صحن علیزاده مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین به تشریح اقدامات و عملکرد روابط عمومی نیروگاه رامین در حوزه‌های اجتماعی، رسانه و فرهنگی پرداخت و ضمن تقدیر از رسانه‌های استان در انعكاس دستاوردهاي نيروگاه رامين ، از آمادگی دفتر روابط عمومی بمنظور تقویت تعاملات رسانه ای ،فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای عملی  بمنظور مصرف بهینه انرژی برق توسط مردم و صنايع خبر داد.

سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان سخنران پایانی این نشست صمیمی بود و ضمن تقدیر از مجموعه نیروگاه رامین بدليل تولید پایدار انرژی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم ، همه رسانه‌های استان را بمنظور انعکاس دستاوردها و تلاش جهادگونه کارکنان این نیروگاه دعوت نمود.

وی نقش نیروگاه رامین در امنیت اجتماعی و روانی مردم استان خوزستان را در کنار مباحث تخصصی و اقتصادی مهم و حساس دانست و خدمت رسانی صادقانه به مردم و وابستگی بسیاری از زیرساخت ها و صنایع استان به اين نيروگاه را حیاتی و قابل توجه دانست. رضواني حرکت نیروگاه رامین طی سال های گذشته و اخیر در جهت ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز و قطع وابستگی به کشورهای خارجی را نمونه بارزی از خودکفایی ملی در کشور دانست و همه رسانه‌های استان را به پوشش این دستاوردها فراخواند.

وي در ادامه تامین آب مقطر مورد نیاز شستشوی مقره ها و تجهیزات صنعت برق استان توسط نیروگاه رامین را یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تکرار اتفاقات سال ۹۵ و کاهش خاموشی های گسترده در سطح استان دانست و از مشارکت فعال و همکاری نیروگاه رامین با شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق خوزستان بمنظور رفع این چالش تقدیر نمود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان تمرکز نیروگاه رامین در صیانت از محیط زیست بویژه عدم استفاده از سوخت مازوت طی سال های اخیر را از اقدامات مطلوب اين نیروگاه دانست و اظهار امیدواری نمود همچنان شاهد پایبندی این مجموعه صنعتي به مسئولیت‌های اجتماعی ، تقویت همکاری با مردم و سازمانها و مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی استان بويژه شهرستان باوی باشیم.

مشاور استاندار خوزستان در ادامه افزود: رسانه‌ها به عنوان بازوهای اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی و خدماتی با مردم هستند و انعكاس اقدامات ،دستاوردها، مشكلات و چالشهاي فرآیند توليد ، انتقال و توزیع این انرژی حیاتی توسط رسانه‌ها به مردم در تابستان سال جاری را يكي از اتفاقات مطلوب و قابل تقدير دانست و بر تقویت این روند تأکید نمود.

بازديد رسانه هاي استان خوزستان از تجهيزات و  فرايند توليد انرژي برق و همچنين جلسه پرسش و پاسخ و از برنامه هاي اين نشست صميمي بود .

شايان ذكر است نيروگاه رامين اهواز با شش واحد توليدي به ظرفيت 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري كشور و توليد كننده حدود 40 درصد برق استان خوزستان است و نقش مهمي در تامين آسايش مردم و پشتيباني از شبكه سراسري برق كشور ايفاء مي كند.
:
:
:
آخرین اخبار