تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۷۶۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی خوزستان :
سونامی نابودی سازندگان تجهیزات نفت و حفاری در راه است
رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: با این شیوه که به سازندگان و صنایع فعال در حوزه نفت هیچ پرداختی در قبال تولیداتشان انجام نمی‌شود، قطعا شاهد سونامی نابودی واحدهای تولیدی و صنایع کوچک فعال در حوزه نفت خواهیم بود. 

علی کرانی با اشاره به طلب معوق سازندگان از شرکت‌های بزرگ نفت و حفاری اظهار کرد: متاسفانه شرایط واحدهای تولیدکننده و فعال در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوب نیست و عدم پرداخت مطالبات آن‌ها از سوی شرکت‌های بزرگ مانند شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران مشکل ساز شده است.

وی افزود: اگر چنین شرایطی ادامه پیدا کند، قطعا در بخش صنایع کوچک استان شاهد سونامی نابودی این صنایع و از بین رفتن اشتغال ایجادشده توسط آن‌ها خواهیم بود.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان تصریح کرد: بخشی از طلب سازندگان مربوط به سال 95 است که از آن زمان تا کنون پرداخت نشده و موجب شده تا دیون معوق شرکت‌هایی مثل حفاری و نفت روز به روز سنگین‌تر شود.

کرانی با بیان این‌که هیچ روزنه امیدی برای فعالیت سازندگان تجهیزات صنعت نفت و حفاری وجود ندارد، عنوان کرد: استان خوزستان با سیار استان‌ها متفاوت است زیرا بیشتر سازندگان در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کار می‌کنند اما استان‌های دیگر اگر حتی واحد تولیدکننده‌ای داشته باشند، بر روی منابع دیگر متمرکز شده‌اند و در این زمینه باید به خوزستان نگاه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: با این شیوه که به صنایع فعال در حوزه نفت هیچ پرداختی در قبال تولیداتشان انجام نمی‌شود، قطعا شاهد سونامی نابودی واحدهای تولیدی و صنایع کوچک فعال در این حوزه خواهیم بود. 

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان خاطرنشان کرد: متاسفانه به مرور زمان شاهد تعطیلی واحدهای کوچک هستیم و با تعطیل شدن این واحدها - که بیشترین اشتغال نیز در آن‌ها وجود دارد- قطعا نرخ بیکاری استان سر به فلک خواهد کشید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار