تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۷۶۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم هندیجان در انتظار راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی‌
مردم هندیجان نیاز مبرم و فوری به درمانگاه تأمین اجتماعی دارند، شهرستان هندیجان با دارا بودن چندین هزار بیمه‌‌گذار هنوز از یک درمانگاه تأمین اجتماعی محروم هستند.

شهرستان هندیجان با مشکلات زیادی رو‌به‌رو است از جمله این مشکلات مستقر نشدن ادارات و نهادهای عمومی، خدماتی همچون درمانگاه یا یک بیمارستان تأمین اجتماعی است.

مردم هندیجان برای یک آزمایش ساده جهت بیمه ‌گذاری باید به ماهشهر رفته و کارهای خود را انجام دهند، علت اینکه سازمان تأمین اجتماعی و مسئول مستقیم آن یعنی اداره‌کل مدیریت درمان استان خوزستان که چندین سال است در هندیجان اداره مستقل دارد و هزینه‌های مردم را دریافت می‌کند جهت رفاه حال این عزیزان یک درمانگاه ساده هم راه ‌اندازی نکرده چیست؟

تأمین اجتماعی در هندیجان فقط هزینه‌های چندین هزار بیمه‌گر را دریافت می‌کند و به بهانه‌های کم ‌جمعیت بودن یا به بهانه نداشتن زمین برای احداث بیمارستان یا درمانگاه در امورات قانونی خود تعلل می‌کنند. مردم انتظار دارند تأمین اجتماعی به وظایف خود در قبال آن‌ها عمل کند.

تأمین اجتماعی خوزستان پاسخگوی مردم هندیجان باشند

یک هندیجانی برای اینکه در تأمین اجتماعی بیمه‌‌گذاری کند باید به درمانگاه یا بیمارستان تأمین اجتماعی مراجعه کند و آزمایش‌های لازم را گذارند و موافقت کمیسیون مربوطه را اخذ کند که این خود یک پروسه چندین هفته را از وقت مردم می‌گیرد.

در کل قوانین پیچیده و عجیب‌‌، غریب تأمین اجتماعی مردم را تا حد زیادی سردرگم کرده اما این سردرگمی در هندیجان چند برابر دیگر نقاط کشور است، مردم هندیجان در شهر خود بیمه‌‌گذاری می‌کنند اما برای درمانگاه و انجام آزمایش‌های مربوطه باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

احمد عبادی یکی از شهروندان هندیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: چرا ما هزینه تأمین اجتماعی را پرداخت می‌کنیم اما خبری از خدمات آن‌ها در هندیجان نیست. مردم انتظار دارند مسئولان تأمین اجتماعی به فکر مردم محروم باشند.

حق مردم هندیجان است که یک درمانگاه تأمین اجتماعی داشته باشند

رضا شعبانی یکی از شهروندان هندیجانی اظهار داشت: جای تأسف دارد که تأمین اجتماعی خوزستان به مردم هندیجان توجه نمی‌کند ما چندین سال است درخواست یک درمانگاه تأمین اجتماعی را داریم. مدیریت درمان تأمین اجتماعی خوزستان حداقل یک ‌منزل اجاره کند.

کوروش مودت فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما پیگیر این موضوع هستیم. در این خصوص چندین جلسه برگزار شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. انتظار داریم مسئولان تأمین اجتماعی خوزستان با ما همکاری کنند.

وی افزود: مردم مراجعه‌های زیادی به ما دارند که ادارات را مستقر کنیم و یک درمانگاه تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات آن‌ها در شهرستان مستقر کنیم. مسئولان تأمین اجتماعی هندیجان باید پیگیر موضوعاتی که در حیطه کاری آن‌ها است باشند.

سازمان تأمین اجتماعی باید برای رفاه حال مردم خدمات خود را به همه شهرهایی که بیمه‌گذار دارد، راه اندازی کند. مردم هندیجان به سبب دوری مسافت از شهرهای اطراف خود نیاز فوری و مبرم به درمانگاه یا بیمارستان تأمین اجتماعی دارند، بنابراین باید به هندیجان توجه بیشتری شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار