تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۷۶۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ مستند از ۴۰ شهید استان خوزستان ساخته شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به تهیه و ساخت ۴۰ مستند از ۴۰ شهید استان خوزستان گفت: برنامه‌ریزی شده تا ۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا از این مستندها رونمایی شود.

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان، مجموعه‌ای از دستگاه‌ها در استان، تهیه و ساخت 40 مستند از شهدای اصناف و اقشار مختلف استان را در دست اقدام قرار داده‌اند.

در این زمینه برخی از مستندسازان استان خوزستان نسبت به زوایای مختلف برنامه ریزی برای ساخت این 40 مستند از شهدای استان خوزستان حرف و حدیث‌هایی داشتند و نسبت به ابعاد آن انتقادهایی را وارد کرده‌اند. از این رو، خبرنگار تسنیم با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان استان به گفت‌وگو نشسته است.

پاسخ مدیرکل بنیاد شهید خوزستان به اما و اگرهای 40 مستند شهید

عبدالرضا فرجیان با اشاره به ساخت 40 مستند در سطح استان خوزستان، اظهار داشت: تهیه این مستند با همکاری صدا و سیما مرکز خوزستان، استانداری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خواهد بود. شهدا شناسایی و در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 22 شهرستان به این منظور تعیین و معرفی شده‌اند.

وی با بیان این‌که 40 مستند و شهدای خوزستان با شاخص‌ها و اصناف مختلف تعیین شده‌اند، ادامه داد: در این مستندها سعی شده گستردگی طیفی و صنفی نیز وجود داشته باشد، به عنوان مثال از شهدای دانشجو، دانش‌آموز، روحانی، اصناف بازار و نظامی، شهدای عشایر و قومیت‌های مختلفی در این مستندها پیش‌بینی شده به گونه‌ای که از هر نقطه خوزستان حداقل یک شهید تعیین شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی شده تا 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا از این مستندها رونمایی شود، عنوان کرد: برای این مستندها کمیته‌ای تشکیل و مرکز اصلی آن در صدا و سیما خوزستان استقرار و مسئولیت آن را مدیرکل این مجموعه برعهده دارند.

وی با بیان این‌که در جلسه‌ای باحضور استاندار خوزستان یک سری کارگروه‌ها و کمیته‌ها تقسیم‌بندی شد، ادامه داد: کارگروه انتخاب مستندسازان با مسئولیت صدا و سیمای مرکز خوزستان، کارگروه انتخاب شاخص‌های شهدا با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تفویض به فرمانداران به عنوان رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان‌ها بنا شد تا براساس مصوبات شهرستان‌ها سه نفر معرفی و از این میان یک شهید شاخص انتخاب گردد.

فرجیان گفت: مسئولیت کمیته منابع مالی ساخت 40 مستند شهدای استان خوزستان برعهده مشاور استاندار در حوزه امور ایثارگران است که بنا شد براساس قول آقای شریعتی 600 میلیون تومان اعتبار پروژه را تأمین کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به این‌که در کمیته صدا و سیمای خوزستان 10 مستندساز انتخاب شد و به هرکدام از آنها بیشتر از 4 مستند ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: انتخاب این تعداد مستندساز برای تهیه مستند با کیفیت بالا و ارائه آن تا زمان مقرر است. تمامی مستندسازها از استان خوزستان انتخاب شده‌اند و تعیین این افراد به معاونت سیمای صدا وسیما واگذار شده است.

وی با بیان این‌که انتخاب مستندسازها براساس شاخص‌ها انجام شده است، اظهار داشت: برای شهدایی که در گذشته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران یا هر مجموعه دیگری مستند تهیه شده، در این دوره مستند دیگری ساخته نشود تا بتوان این امر را در میان تمامی شهدای استان خوزستان توسعه داد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار