تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۷۶۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان:
۶۰ پروژه فرهنگی در مناطق محروم خوزستان افتتاح می‌شوند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: حداقل ٦٠ پروژه فرهنگی در مناطق محروم و مناطق مورد هدف دشمنان اسلام در سراسر استان خوزستان به بهره برداری می رسند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون برنامه های فرهنگی قرآنی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد: اساس شکل گیری انقلاب اسلامی در سال های قبل از ٥٧ رخ داد. در سال‌های قبل از انقلاب مردم ما به یک تعالی و تحول فرهنگی رسیده بودند، و سال ٥٧ تنها نقطه اوج این تحول محسوب می شد.

وی افزود: خوشبختانه امروزه با بررسی عمر چهل ساله  انقلاب اسلامی به  اقتدار و جایگاه بسیار مستحکمی که این نظام در کل منطقه برخودار است، پی می بریم.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه بیش از راهی که تا کنون طی کرده ایم، در پیش روی انقلاب وجود دارد، گفت: افتخار به گذشته و امید به آینده شعار دهه فجر سال جاری است؛ باید در این زمان دستاوردهای انقلاب را به درستی بررسی کنیم و تصویری شفاف نیز از فعالیت های آینده در برنامه های دهه فجر بگنجانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان تصریح کرد:  برنامه های روتین و تکراری همچون برگزاری نمایشگاه و جلسات متعدد کارایی سابق را ندارد  و در همین راستا باید به جای حرکت های توصیفی به دنبال روش های جدیدی برای حضور در صحنه باشیم.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در ایام پیش رو عنوان کرد: در همین راستا حداقل ٦٠ پروژه فرهنگی در مناطق محروم و مناطق مورد هدف دشمنان اسلام در سراسر استان به بهره برداری می رسد. البته تعداد این پروژه ها به صورت کلی ٨٧ مورد و در  شهرستان های ؛ حمیدیه، سوسنگرد، باوی، کارون، شادگان،  شوش، شوشتر و ماهشهر است.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد: حدود ٦٠ میلیارد ریال برای این تعداد پروژه هزینه شده است. این پروژه ها در مرحله تجهیز قرار دارند.

حمایت از یک هزار مرکز دینی و فرهنگی

وی گفت: یکی دیگر اقدامات انجام گرفته در این چند وقت اخیر تلاش برای شناسایی و حمایت از یک هزار مرکز دینی و فرهنگی در استان است.

تلاش های بسیاری صورت گرفته تا همه شهرستان های استان در پوشش این طرح قرار بگیرد. از این میان حدود ٥٠٠ مرکز در مناطق محروم و حساس شناسایی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: این مراکز شامل مساجد و مراکز قرآنی هستند و نوع حمایت سازمان تبلیغات نیز در قالب تامین تجهیزات مورد نیاز این مراکز است.تا کنون حدود ٢٠ هزار قلم تجهیزات به این مراکز اهدا شده است. 

 وی گفت: ملاک برای سهمیه گذاری در این خصوص جمعیت، میزان محرومیت و ظرفیت های فرهنگی مناطق است. تلاش شده جوانب انصاف در توزیع تجهیزات به خوبی صورت بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: برخی از مراکز تنها مختص بانوان هستند؛ در همین راستا حدود ٣٧ میلیارد ریال در جهت تامین اقلام مورد نیاز این مراکز مشخص شده است.

حجت الاسلام بلک گفت: به منظور حمایت از مراکز قرانی حدود ۱۰ هزار جلد قرآن کریم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برای مراکز مذهبی کل استان سفارش داده شده، بسیاری از مناطق استان در این خصوص دچار فقر هستند. این موضوع یک مشوق برای پایدار کردن محافل قرآنی است.با ارائه این خدمت، هیچ گونه اقدام سازمانی پیش بینی نشده و این حرکت کاملا مردمی است.

وی همچنین به سایر برنامه های ویژه دهه فجر سال جاری اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از فعالیت های مشخص شده در این ایام برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است. در این نمایشگاه کلیه محصولات با تخفیفات ویژه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام بلک همچنین در ادامه صحبت های خود به وضعیت فرهنگی شهرستان کارون نیز اشاره و تصریح کرد: این شهرستان به علت تازه تاسیس بودند در زمینه زیرساخت های فرهنگی دچار ضعف های بسیاری است. سازمان تبلیغات اسلامی مرکز آموزش دارالقرآن کارون را در حال احداث دارد. این مرکز بسیاری از نیازهای فرهنگی شهرستان را پوشش خواهد داد. این پروژه در دو ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: جامعه قرآنی و حفاظ قرآن کریم در خوزستان بسیار پویا است برنامه های ویژه این بخش به نوعی دستاوردهای انسانی و معنوی انقلاب محسوب می شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشن انقلاب از سوی دانش آموزان ٢١ دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: خوشبختانه در این زمان بالاترین تعداد مراکز تاسیس شده صدرا در خوزستان قرار گرفته است. برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا جشن ویژه ای توسط دانش آموزان این دبیرستان ها برگزار می شود و ما نیز در جشن انقلاب این دانش آموزان نظاره گر شکوفایی خودشان باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار