تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۷۶۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان:
صنایع دستی خوزستان فاقد برند است
صنایع دستی خوزستان فاقد برند استمدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه تسهیلات زیادی در چند سال گذشته به حوزه صنایع دستی استان اختصاص داده شده اما خروجی نداشته گفت: صنایع دستی خوزستان شناخته شده نیستند و برندی از این صنایع ایجاد نشد.

رضا قیصی پور روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد:از عواملی که مانع رونق صنعت صنایع دستی خوزستان شده نبود آموزش به فعالان این حوزه است؛ این مهم باعث شده تا صنایع دستی تولید خوزستان فاقد کیفیت و در بازار خریداری نداشته باشد.

وی گفت: تسهیلات روستایی با سود 4.6 درصد در نظر گرفته شد که متاسفانه دستگاه های مربوطه نتوانستند بخش زیادی از این اعتبار را جذب کنند و این موضوع باعث شد که در بخش صنایع دستی نتوانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بحث گردشگری سلامت بیان کرد: در این حوزه بین میراث فرهنگی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری و مشارکت خوبی انجام نگرفت این در حالی است که به طور متوسط سالانه 6 هزار بیمار از کشورهای همسایه به خوزستان سفر می کنند و می توانستیم در این بخش درآمد زیادی را وارد خوزستان کنیم؛ استان هایی مثل اصفهان و فارس در این حوزه بسیار خوب و قوی عمل کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بیان کرد: طرحی به منظور ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده که در تبصره 18 بودجه 97 قرار دارد.

محمد قاسم نژاد افزود:در این طرح مقرر شده برای سه هزار و 144 نفر شغل در حوزه کشاورزی ایجاد شود.

وی گفت: این طرح در سه بخش تولید اشتغال در بخش های اولویت دار کشاورزی، افزایش توان تولید ملی و ارتقای معیشت مناطق مرزی با توسعه باغات در این مناطق اجرا می شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در تمامی جلسات استانی حضور یابند تا سیاست هایی که برای استان در نظر گرفته شده دنبال و اجرا شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار