تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۶۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خوزستان:
مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ خوزستان درحال بررسی است
مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ خوزستان درحال بررسی استرییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانجات بزرگ خوزستان در دست بررسی است تا از بروز هرگونه بحرانی در این بخش جلوگیری شود.

امید حاجتی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: ساختار صنعتی خوزستان به گونه ای است که 80 درصد درآمد و تولید استان توسط واحدها و صنایع تولیدی بزرگ انجام می گیرد به همین منظور برای جلوگیری از هرگونه بحران کارگری و ایجاد مشکل برای این واحدها مشکلات آنها در حال بررسی و رصد است.

وی گفت: معاونت اقتصادی استانداری نیز لازم است که به این موضوع ورود کند و مشکلات این واحدها را بررسی کند.

وی افزود:اداره کل امور مالیاتی خوزستان نیز گزارشی از شرکت هایی دارای شرایط بحرانی را تهیه و به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کند تا مشکلات آنها پیگیری شود.

صنایع دستی را جزیی از زندگی کنیم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در ادامه بیان کرد: از عواملی که مانع رونق بخش صنایع دستی می شود استفاده نکردن از صنایع دستی در زندگی روزمره است؛ اگر این موضوع یک فرهنگ و عادت شود و مردم در زندگی خود از صنایع دستی استفاده کنند تقاضا برای این بخش افزایش ، و باعث رونق این صنعت می شود.

حاجتی بیان کرد: متاسفانه جذب تسهیلات در حوزه صنایع دستی بسیار ضعیف بوده و این مشکل از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه است که مانع توسعه این حوزه می شود.

وی گفت: صنایع دستی از جمله مشاغلی است که با کمترین هزینه می توان درآمد خوبی را کسب کرد؛ می توان با آموزش و به روز کردن اطلاعات روستاییان و عشایر این صنعت را توسعه و رونق داد.

وی ادامه داد:برای صنعت گردشگری مشوق ها و ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و می توان برای استفاده از این قوانین هماهنگی لازم را با همکاری دستگاه های مربوطه انجام داد.

حاجتی گفت: باید این موضوع بررسی شود که چرا با وجود صدور مجوز هتل پنج ستاره در خوزستان این کار انجام نمی گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار