تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده سپاه ناحیه دزفول تاکید کرد:
لزوم نصب المان هایی با مضمون مقاومت دزفول
فرمانده سپاه ناحیه دزفول بر لزوم نصب المان هایی با مضمون مقاومت دزفول در دوران دفاع مقدس در این شهرستان تاکید کرد.

سرهنگ هادی سعادت زاده عصر روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد:  شهرستان دزفول دارای ۱۲ هزار رزمنده دفاع مقدس است که این امر یک ظرفیت محسوب می شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هراستان دارای یک لشکربوده این درحالی است که دزفول به تنهایی خود دارای یک لشکربزرگ بوده است که نشان از جایگاه حساس و مهم دزفول در این دوران دارد.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول با بیان اینکه تمام دستگاه ها و مدیران شهرستان باید در بحث جمع آوری، معرفی و پاسداشت آثار و ارزش های دفاع مقدس تلاش کنند، گفت: درزمینه تکمیل و تجهیز یادمان شهدا و شهدای گمنام تلاش هایی شده که انتظار داریم فرمانداری نیز دراین زمینه مساعدت کند.

سرهنگ سعادت زاده همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه دزفول پایتخت مقاومت است لازم است المان هایی دراین خصوص طراحی و در نقاط مختلف شهرستان نصب شود.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی در این هشت سال بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در دزفول خسارت دید.

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر تقدیم میهن اسلامی کردند. به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد.

همچنین چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار