تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۶۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان:
محدودیتی برای تأمین اعتبار سند توسعه شیلات خوزستان وجود ندارد
رئیس سازمان برنامه بودجه خوزستان گفت: هیچ محدودیتی برای تأمین اعتبار سند توسعه شیلات خوزستان وجود ندارد.

امید حاجتی در ستاد شیلات خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سند توسعه شیلات خوزستان که در حال تدوین است به دنبال شاخص های کمی صرف نیستیم ولی شاخص های کیفی بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: اجرای پر قوت این سند مستلزم این است که در تمامی مراحل تدوین و تصویب نهایی باید نظرهای تمامی دستگاه های ذیربط اخذ و تعامل خوبی در این زمینه صورت پذیرد تا برای اجرا با مشکلی مواجه  نشویم.

حاجتی با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های لازم برای اجرای این سند گفت: باید فرصت های سرمایه گذاری در این سند معرفی شوند تا مراحل بعدی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان اظهار کرد: در خصوص ملاحظات اجرایی شدن این سند به ویژه اینکه در مراحل مختلف با کمترین مخاطرات در پرورش ماهی و سند توسعه شیلات خوزستان مواجه شویم، باید اقدامات لازم از قبل انجام شود.

حاجتی گفت: برای اختلاف نظرهای پیرامون پرورش گونه تیلاپیا باید با همکاری کمیته های منتخب تحقیقات و پژوهش را انجام و بعد از اجرایی شدن طرح به صورت پایلوت نتایج را اعلام کنند.

وی تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای تأمین اعتبار سند توسعه شیلات خوزستان نداریم و برخی یافته ها نیز همزمان ارائه و کارهای لازم را نیز پیش برده ایم.

حاجتی بیان کرد: بدون تردید وظایف بخشی معینی برای سازمان های مختلفی که در این جلسه حضور دارند درنظر گرفته شده است و باید بخشی نگری ها را کنار بگذارند چون کارگروه تشیکل شده تا نگاهی جامع برقرار و اقدامات با روحیه تعاملی انجام شود.

برگزاری کلاس های آموزشی

همچنین در این جلسه مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بیماری ویروسی در ماهی های رودخانه دجله و فرات به تایید سازمان جهانی فائو رسیده است، گفت: خوشبختانه در سطح خوزستان تلفاتی مشاهده نشده و با همکاری شیلات استان کلاس های آموزشی برای پرورش دهندگان مهای برگزار شد.

مصطفی کنارکوهی افزود: در حال حاضر جای نگرانی برای این موضوع نیست و نمونه های اخذ شده از مزارع و سایت های پرورش ماهی نشان دهنده عاری بودن ماهی ها از این بیماری است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار