تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح بازآفرینی بافت فرسوده آغاجاری وارد گام اجرایی شد
استاندار خوزستان گفت: محدوده مصوب بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شهرستان آغاجاری 29 هکتار است که در قالب سند ملی بازآفرینی شهری، بهسازی و نوسازی می شود.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین گلنگ زنی چند پروژه عمرانی در شهرستان آغاجاری اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از مردم این شهرستان در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می کنند که دولت برای بهبود شرایط زندگی ساکنان این محلات اجرای سند ملی باز آفرینی شهری را آغاز کرده است.

وی مساحت مصوب بافت فرسوده در این شهرستان را 29 هکتار اعلام کرد و افزود: اقدامات برای عملیاتی کردن این طرح در آغاجاری از تیرماه امسال آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با توجه به خدمات شهری و امکانات موجود در مناطق بافت فرسوده بایستی اولویت و سیاست اصلی جهت ساماندهی این مناطق را درجاسازی در نظر بگیریم که برای این کار عملیات نقشه برداری از محدوده ها برای مشخص شدن تعداد واحدهای موجود آغاز شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بر اساس نظرات کارشناسان برای آن دسته از منازل که امکان درجاسازی آنها وجود ندارد، عملیات تخلیه و جابجایی خانوارها را در پیش خواهیم گرفت.

شریعتی با اشاره به اینکه محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری آغاجاری در سال 1387 به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: در این رابطه نیز ادارات خدمات رسان و دستگاه های متولی، طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود جهت توانمندسازی، نوسازی، حل مشکلات بافت فرسوده و توسعه زیرساخت های لازم از جمله تلفن، آب، گاز، برق را اعلام کرده اند که در اختیار کارشناسان و مشاوران اجرایی طرح قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص پروژه های آغاجاری گفت: در این سفر 2 طرح عمرانی شامل پروژه احداث استخر شهدای آغاجاری با اعتبار 33میلیارد ریال و طرح ساخت 30 واحد مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعتبار 21میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان از طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهرستان آغاجاری در منطقه کوی طالقانی بازدید کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار