تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۷۶۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطالبه مردم برای ساخت زیرگذر شوش قانونی است
امام جمعه شوش گفت: مردم شوش از وضعیت ورودی شهر نگران و معترض هستند و خواسته و مطالبه آنها هم قانونی است بنابراین باید خواسته‌ آنها که احداث زیرگذر ورودی شهر شوش است هرچه سریعتر انجام شود.

این روزها یکی از موضوعات مهم مردم شهرستان شوش مربوط به پروژه پل ورودی این شهرستان است که با واکنش‌های متنوعی در میان شهروندان همراه است. مردم شوش از مخالفت‌های میراث فرهنگی ناراضی بوده و همین موضوع  سبب شد کمپین‌های مخالفت با میراث فرهنگی و موافقت با احداث زیر‌گذر در ورودی شهر شوش تشکیل شود چرا که شهروندان با تشکیل کمپین‌ها به دنبال خواسته‌های خود هستند.

پل خاکی روگذر ورودی شهر شوش در کنار زشت کردن چشم انداز و منظر ورودی شهر باستانی شوش سبب تشدید سوانح رانندگی در محدوده تقاطع ورودی شهر شوش در مسیر جاده ترانزیتی شده بود. آیت‌الله سید محمد امام، امام جمعه شوش در سخنانی به پروژه احداث زیرگذر ورودی شهر شوش اشاره کرد و اظهارداشت: پروژه ورودی شهر شوش نباید به اینجا و این مرحله می‌رسید بلکه ابن پروژه  باید خیلی زودتر تکمیل می‌شد.

وی گفت: زمین متعلق به میراث فرهنگی نیست بنابراین دیگر اعتراض آنها معنایی ندارد بنابراین از لحاظ قانونی و حقوقی به میراث فرهنگی اعلام می‌کنم علت جلوگیری احداث زیرگذر شهر شوش چه چیزی است.

امام جمعه شوش گفت: متاسفانه میراث فرهنگی جلوی ساخت پل بیمارستان نظام مافی شوش را گرفت و برای این مورد هم باید جوابگو باشد در حالی که این پل برای نجات جان شهروندان خیلی تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی باید جوابگوی مردم شوش باشد، این همه ظلم به ملت و توجیه آن توسط سازمان میراث فرهنگی چه می‌تواند باشد.

آیت‌الله امام تصریح کرد: آیا تاکنون سازمان میراث فرهنگی بیش از 200 تصادف در ورودی شهر شوش را مشاهده نکرده است. معنای 200 تصادف یعنی 400 ماشین باهم در محدود پروژه ورودی شهر شوش باهم برخورد کرده‌اند و تمامی این آمارها توسط دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

وی اظهارکرد: تاکنون سه نفر در این تصادفات ورودی شهر شوش جان خود را از دست داده‌اند، باید خانواده‌های این عزیزان پیگیری نمایند چون سازمان میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد و مقصر اصلی بروز این حوادث است.

امام جمعه شوش گفت: مردم شوش از این وضعیت ورودی شهر نگران و معترض هستند و خواسته و مطالبه آنها هم قانونی است بنابراین باید خواسته‌ آنها که احداث زیرگذر ورودی شهر شوش است هرچه سریعتر انجام شود.

امام جمعه شوش از رسانه‌ها خواست که صدای ایشان را به سازمان میراث فرهنگی کشور برسانند چون قانونا، شرعا و عرفا مسئولیت هر اتفاقی که افتاده و در آینده رخ بدهد، مقصر اصلی آن سازمان میراث فرهنگی است .

وی افزود: همه مردم شوش میراث فرهنگی را دوست‌داشته و قانون را رعایت می‌کنند اما نباید بعضی‌ها پایشان را از گلیم‌شان دراز‌تر کنند و حرف‌های غیرقانونی بزنند. مردم شوش دوستدار میراث هستند اما حرف غیرقانونی را هیچ موقع  نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

امام افزود: استاندار خوزستان پیگیر رفع مشکل ورودی شهر شوش هستند و قول دادن که هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود. انتظار داریم هرچه سریعتر مجوز احداث زیرگذر ورودی شهر شوش و پل نظام مافی شوش از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گرفته شود.

روح الله شیرازی رئیس پژوهشکده باستان شناسی  نیز در پاسخ به این سوال که آیا زیرگذر شوش در عرصه جهانی شوش احداث می‌شود، گفت: خیر، ظاهرا این حفاری‌ها در عرصه جهانی نیست اما فکر کنم در عرصه ملی قرار داشته باشد. در عین حال نباید فراموش کرد که این محوطه در امتداد جاده است و باید صبر کرد تا گمانه‌زنی‌ها پایان یابد و نتایج کاوش اعلام شود.

مصطفی نظری، دادستان شوش نیز وجود هرگونه آثار باستانی پس از حفاری‌های اخیر را تکذیب کرده بود.

همچنین فرماندار این شهرستان نیز در گفت‌وگو با برنامه بی‌تعارف شبکه خوزستان گفت که کارشناسان باستان‌شناس در بازدید از محل پروژه و مشاهده حفاری‌ها اذعان کردند که این خاک از نوع میراثی نیست.

ساخت زیرگذر در جاده اندیمشک – اهواز که بارها به تعویق افتاده تنها پروژه‌ای نیست که با مخالفت میراث فرهنگی روبه‌رو شده است. پل روگذر بیمارستان نظام مافی؛ هتل بزرگ شهرشوش و پایانه مسافربری شوش تنها بخشی از این پروژه‌هایی است که با صرف هزینه‌های بسیار برای آن‌ها، پس از مدتی با مخالفت اداره میراث فرهنگی به‌ صورت نیمه‌کاره رهاشدند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
تنها دلیلش غیر بومی بودن فرماندار و برخی مسئولین شهره
:
:
:
آخرین اخبار