تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۷۷۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حمایت مالی آیت‌الله سیستانی؛
مرکز درمانی جراحی خیرساز فخر النسا در خرمشهر افتتاح شد
مرکز جراحی و درمانگاهی که با حمایت مالی آیت الله سیستانی در خرمشهر احداث شده، امروز و با حضور مسئولان استانی و نمایندگان این مرجع دینی در خرمشهر افتتاح شد.

ظهر امروز و با حضور استاندار خوزستان، آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام عبدالامیر خاقانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مسئولان منطقه ای، درمانگاه عمومی کوثر و مرکز جراحی محدود فخرالنسا افتتاح و به بهره برداری رسید.

این مرکز درمانی خصوصی که با حمایت مالی آیت الله سیستانی در سه طبقه احداث شده است، یک‌هزار و ۳۱۱ مترمربع زیربنا و بیش از سه هزار متر زیربنا دارد و دارای ۲۲ تخت بستری نیز هست.

در این مرکز کلینیک های مختلف چشم، دندان پزشکی، قلب و عروق، زنان و زایمان، پوست و  آزمایشگاه وجود دارد و در آن خدمات کلینیکی، خراجی و پاراکلینیکی ارائه می شود.

رضا پورجودکی، رئیس مرکز جراحی فخرالنسا در آیین افتتاحیه که در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در این مرکز بخشی از جراحی ها را انجام داد و در صورت توسعه قابلیت تبدیل شدن به بهترین نرکز جراحی محدود را دارد.

وی افزود: این مرکز قابلیت ایجاد زمینه اشتغال برای ۷۰ نفر را دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این مراسم بر لزوم مشارکت همه بخش برای تحقق سلامت همگانی تاکید کرد و گفت: حوزه مشارکت باید برای جلب همکاری حداکثری باشد و مولفه های بین بخشی و خارج از حوزه وزارت بهداست و درمان مورد نیاز است.

شکراله سلمان زاده افتتاح مرکز درمانی خیریه فخرالنسا در خرمشهر را نمونه ای از این نوع جلب مشارکت دانست و افزود: نکته بارز در  راه اندازی این مرکز درمانی در خرمشهر نقش مرجعیت در این اتفاق است.

وی با یادآور شدن تسهیلات قانونی دیده شده از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان برای احداث و فعالیت این مرکز، بر تداوم حمایت های این دانشکده از بخش خصوصی بخش درمان تاکید کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان به تلاش نمایندگان منطقه برای تبدیل دانشکده به دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: تلاش بسیاری از سوی نمایندگان برای تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه در حال انجام است که با تحقق این امر قادر به جذب اعتبارات بیشتر برای فعال کردن بخش های مختلف درمانی همچون توریست درمانی خواهیم بود که به سایر بخش های نطقه نی کمک خواهد کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار