تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۷۷۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان رتبه 13 آمارخودکشی در کشور را دارد
850 هزار نفر حاشیه نشین در خوزستان وجود دارد
مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده 850 هزار نفر در خوزستان جزو اقشار حاشیه نشین و کم برخوردار هستند.

محمد صادق کریمی کیا شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در سرسرای استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی که خوزستان با آن درگیر است بیان کرد: بر اساس آخرین مطالعاتی که انجام گرفته است خوزستان دومین استان کشور از نظر جمعیت حاشیه نشینی است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان با مسائل اجتماعی مختلفی درگیر است بیان کرد: خوزستان رتبه 13 آمارخودکشی در کشور را دارد و در بحث میزان طلاق در این استان از هر 50 هزار ازدواج 9 هزار آن منجر به طلاق می شود.

کریمی کیا ادامه داد: وجود 84 هزار معلول در استان، رفتارهای خشونت آمیز و آمار بالای مهاجرت از خوزستان از دیگر مشکلات اجتماعی این استان است.

مدیر کل امور اجتماعی استان با بیان اینکه آمار زیادی از نخبگان و سرمایه داران از استان مهاجرت می کنند بیان کرد: طی سال های 90 تا 95 بالغ بر 240 هزار نفر از استان مهاجرت کرده اند و این آمار خوزستان را استانی مهاجر فرست در کشور تبدیل کرده است.

کریمی کیا بیان کرد: تلاش کرده ایم که برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی استان آسیب های اجتماعی که خوزستان با آن درگیر است را به یک مسئله ای ملی تبدیل کنیم و در حال انجام مطالعاتی در استان هستیم که تحولات استان تا پنج سال آینده را پیش بینی کنیم تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

کریمی کیا با اشاره به کارهایی که برای بهبود مسائل و مشکلات اجتماعی استان در سال های اخیر انجام گرفته است بیان کرد: یک هزار خانوار در شهرستان کارون خوزستان که از امنیت غذایی برخوردار نبودند را شناسایی کرده و به آن ها کمکهایی انجام شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: کمپین جوانه ها در استان با همکاری مردم و خیرین تشکیل شده است که به بیش از یک هزار دانش آموز بی بضاعت کمک مالی انجام می شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در این حوزه بیان کرد: از 75 میلیارد ریال اعتبار اجتماعی استان 30 میلیارد ریال صرف بازسازی مدارس فرسوده استان شده است.

کریمی کیا اظهار داشت:طی سال های 96 و 97 اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال توسط شورای اجتماعی کشور به استان پرداخت شده است که برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی استان نیاز به همکاری همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: خوزستان به یک استان صنعتی و بدون نشاط تبدیل شده است که لازم است برنامه های نشاط آفرین در استان برگزار شود و شرایط برای شادی در استان فراهم شود.

در ادامه این نشست مشاور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: بیشترین افراد حاشیه نشین در استان کشاورزانی هستند که در دوران جنگ تحمیلی به حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند.

عبدالرسول ممتازان ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی نیاز به یک ردیف اعتباری است.

بر اساس آمار اعلام شده در سرشماری سال 95 جمعیت خوزستان چهار میلیون و 710 هزار نفر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار