تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اورهال دکل های 230 ولت سد دز آغاز شد
مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: عملیات اورهال دکل های 230 کیلوولت نیروگاه دز و خطوط انتقال انرژی پس از گذشت نزدیک به 60 سال از احداث نیروگاه آغاز شد.

سعید رئوفی نسب افزود: انتقال انرژی تولیدی از نیروگاه دز به پست انتقال برق نیروگاه (کلیدخانه) توسط 68 دکل از نیروگاه در ارتفاع 225 متر تا پست انتقال نیرو در ارتفاع 599 متر انجام می شود. 

وی گفت: این دکل ها از نظر موقعیت جغرافیایی در سخت گذرترین مناطق کوهستانی زاگرس واقع شده و برخلاف دکل های معمولی که به صورت قائم نصب می شوند، با شیب تند بصورت مورب طراحی و نصب شده اند به گونه ای که دسترسی برای تعمیرات و اورهال آنها بسیار مشکل و خطرناک است.

وی بیان کرد: اورهال این دکل ها به دلایل شرایط سخت کار، نداشتن دسترسی مناسب به دکل ها، خطرات احتمالی و ریسک پذیری زیاد و نبود پیمانکاران مجرب در این زمینه طی 60 سال گذشته با چالش جدی مواجه بوده است. 

رئوفی نسب افزود: افزایش ریزگردها در خوزستان منجر به آلودگی شدید این دکل ها در سال های اخیر شده که باعث کاهش سطح عایقی، آسیب دیدن آنها و افزایش خروج واحدهای نیروگاه از مدار تولید شده بود لذا اورهال دکل های انتقال انرژی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از هماهنگی انجام شده با معاونت توسعه و بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان طرحی برای انجام اورهال این دکل ها تعریف و عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار مجرب و نظارت مجموعه فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز آغاز شد. 

وی خاطرنشان کرد: اجرای اورهال دکل های 230 کیلوولت نیروگاه دز موجب افزایش قابلیت اطمینان انتقال انرژی به شبکه سراسری خواهد شد. 

سد مخزنی دز در فاصله 25 کیلومتری اندیمشک بر روی رودخانه دز احداث شده و ارتفاع کنونی آن از پی 203 متر و طول تاج آن 212 متر است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار