تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۷۷۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس غرب کارون در خرمشهر به علت نداشتن سرایدار سرقت می شوند
بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: نداشتن حصار و نبود سرایدار و نگهبان در 17 مدرسه غرب رودخانه کارون در خرمشهر امنیت آنها را تهدید می کند و این امر موجب سرقت اموال از این مدارس شده است.

مسعود کعبی دوشنبه نداشتن سرایدار و نگهبان را از عمده مشکلات مدارس غرب رودخانه کارون در خرمشهر بیان کرد و گفت:سه مدرسه از مدارس غرب کارون فاقد حصار کشی هستند.

وی گفت: سه مدرسه ابتدایی بلال ، حیدر کرار و سعدی در روستاهای سویچتی2، سفلی و علیا حاشیه غرب کارون حصارکشی ندارند و این امر باعث سرقت اموال در این مدارس شده است.

وی از مدیریت آموزش و پرورش خرمشهر، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت های توانمند مستقر در مناطق روستایی خواست توجه بیشتری به مدارس روستاهای حاشیه غرب کارون داشته باشند.

کعبی شناسایی دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس غرب کارون را یادآور شد و گفت: تاکنون 79 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این منطقه شناسایی شده و به مدیریت آموزش و پرورش معرفی شدند.

وی فقر و مشکل مالی را از علل بازماندگی از تحصیل دانش آموزان مناطق روستائی غرب کارون برشمرد و گفت: اکثر افراد بازمانده از تحصیل در روستاهای غرب کارون مشکل مالی است.

بخشدار مرکزی خرمشهر افزود: به منظور کمک به تحصیل این دانش آموزان با شرکت کشت و صنعت نیشکر کوچک خان در محدوده حوزه کارون مکاتبه شده است.

کعبی اختصاص سالانه 20 میلیون ریال سرانه دانش آموزی به مدارس روستایی را ناکافی دانست و گفت: این میزان سرانه دانش آموزی برای تجهیز مدارس کافی نیست.

وی به فعالیت موسسه خیریه آیت الله سیستانی در بخش آموزشی در مناطق روستایی بخش مرکزی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این موسسه پس از اهدای زمین از سوی خیرین ساخت مدرسه را در روستای معمره صنگور، جدیده، مقامیسیه، ام الخرجین آغاز کرده است.

کعبی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از روستاهایی که نیاز به ساخت مدرسه دارند مانند روستای شریعه سیدعبود زمین از سوی خیرین اهدا شد و مقرر شد همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی عملیات ساخت واحد آموزشی در آنها آغاز شود.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر نیز گفت: از سال 89 تاکنون هیچ سرایداری برای مدارس جذب نشده و این در حالی است که همه شاهد بازنشسته شدن تعدادی از سرایداران مدارس هستیم.

ناصر علیفر کمبود سرایدار در مدارس را از دغدغه همه مدیران آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: به منظور تامین امنیت مدارس به تمام مدیران ابلاغ شده تا مدارس را به دوربین مدار بسته و دزدگیر مجهز کنند.

وی در ادامه گفت: به دلیل فقدان سرایدار و نگهبان در مدارس روستایی لذا اطمینان خاطری برای تحویل لوازم و تجهیزات اداری و آموزشی مورد نیاز به این مدارس وجود ندارد.

در بخش مرکزی شهرستان خرمشهر 37 روستا در سه حومه شرقی، غربی مسیر شلمچه و حومه غرب کارون وجود دارد که از این تعداد 32 روستا دارای شورا و دهیاری و پنج روستا فاقد شورا و دهیاری است.

در این بخش حدود 30 هزار نفر در قالب سه هزار و 496 خانوار در حومه غربی، 2هزار و 825 خانوار در حومه شرقی و یکهزار و 382 خانوار در روستاهای غرب رودخانه کارون سکونت دارند.

آخرین روستای بخش مرکزی شهرستان خرمشهر به نام دیم ابن نجم 70 کیلومتر با مرکز شهر خرمشهر فاصله دارد.

40 هزار دانش آموز در شهرستان خرمشهر مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 23 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

یکهزار و 700 دانش آموز در روستاهای غرب رودخانه کارون در خرمشهر در 11 مدرسه ابتدایی، یک هنرستان و پنج مدرسه متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار