تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۷۷۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم برگزاری دوره‌های آموزش برای تعاونی‌های درگیر در طرح 550 هزار هکتاری
مدیر تعاون روستایی خوزستان از لزوم برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای تعاونی های درگیر در طرح 550 هزار هکتاری به خصوص در فاز اول خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ مهدی صیاحی گفت: بعد از افتتاح طرح اول فاز 550 هزار هکتاری توسط معاون اول رئیس جمهور در خوزستان یکی از لازمه های موفقیت این طرح فرا دادن آموزش های لازم به کشاورزان و اعضای تعاونی های درگیر در طرح است.

وی ادامه داد: از این رو می طلبد سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و آب و برق خوزستان که متولیان اصلی این طرح هستند با برگزاری دوره های مختلف به شکوفایی طرح کمک نمایند.

صیاحی گفت: یکی از دوره های آموزشی ضروری برای این طرح آموزش نگهداری شبکه و کانالهای آبیاری و زهکشی و همچنین ایستگاه های پمپاژ است که می توان با دعوت مدیران عامل تعاونی ها و با همکاری اداره آموزش تعاون روستایی و معاونت نظامهای بهره برداری و اتحادیه تعاونی های تولید و روستایی استان این دوره ها را به نحو احسن اجرایی کرد و می طلبد این دوره های آموزشی تداوم داشته باشند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان بیان داشت: همچنین با توجه به اینکه صلاحیت برخی از تعاونی ها برای توزیع و مدیریت آب به صورت حجمی طبق بررسی ها تائید شده است می طلبد با حضور دفتر مشارکت های مردمی سازمان آب و برق خوزستان و همچنین تعاون روستایی و جهاد کشاورزی دوره های آموزشی فنی و عملیاتی را برای آنها برگزار کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی طرح 550 هزار هکتاری توزیع آب به صورت حجمی می باشد گفت: در زمینه اجرایی شدن توزیع آب به صورت حجمی 37 شرکت اعلام آمادگی کرده اند و در این زمینه رایزنی های لازم با سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی صورت گرفته است که می بایست فرآیندهای لازم بررسی و امیدواریم در این زمینه آموزشهای فنی و تخصصی به تشکلها فرا داده شود.
:
:
:
آخرین اخبار