تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۷۷۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
جراحی رایگان دانش‌آموزان خوزستانی مبتلا به بیماری‌های لب و کام
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از جراحی و درمان رایگان دانش آموزان خوزستانی مبتلا به بیماری های سر و گردن توسط تیم پزشکی و جراحی موسسه «خیریه مرهم» به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی در استان خبر داد. 

محمد تقی زاده اظهار کرد: دبیرخانه درمان رایگان بیماری های سر و گردن «شکاف لب و کام» با هدف شناسایی و تحت پوشش قرار دادن تمامی دانش آموزان خوزستاني که به این بیماری ها مبتلا هستند، در شهرستان رامهرمز مستقر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: 40 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش خوزستان اطلاعات پزشکی مربوط به دانش آموزان را به این دبیرخانه ارسال کردند که پس از بررسی عکس ها و اطلاعات دریافتی، چگونگی فرآیند درمان و جراحی دانش آموزان به خانواده های آن ها اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه این طرح طی سال های گذشته نیز در استان خوزستان اجرا شده است، اضافه کرد: یک تیم تخصصی به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی طی روزهای هشتم و نهم بهمن ماه در استان خوزستان حضور دارند و دانش آموزان خوزستانی دارای بیماری های شکاف لب و کام را در بیمارستان دزفول تحت عمل جراحی قرار می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه فعالیت این تیم پزشکی کاملا خیرخواهانه و رایگان است، اضافه کرد: این تیم بزرگ پزشکی تا کنون سفرهای زیادی را به استان های کمتر توسعه با اولویت ارائه خدمات پزشکی به دانش آموزان داشته است و کودکان و نوجوانان دارای ناهنجاری های مادرزادی سر و گردن را تحت پوشش جراحی های رایگان قرار داده است. 

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از 200 پرونده پزشکی دانش آموزی توسط همکاران ما در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته است و سی دی اطلاعات تکمیلی 70 دانش آموز توسط دبیرخانه استانی این طرح جهت دریافت نوبت عمل، برای این تیم پزشکی در تهران ارسال شده است. 

تقی زاده یادآور شد: دانش آموزان بیماری که هنوز اطلاعات تکمیلی پزشکی آن ها توسط کارشناسان بهداشت مناطق به دبیرخانه ارسال نشده است، بلافاصله پس از ارسال اطلاعات پزشکی در نوبت عمل قرار می گیرند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: کارشناسان بهداشت مناطق و نواحی آموزش و پرورش در عین حال می توانند با مراجعه به سایت «موسسه ملی مرهم» نسبت به بارگذاری اطلاعات دانش آموزان نیازمند عمل جراحی لب و کام اقدام کنند. 

تقی زاده در پایان گفت: دبیرخانه درمان رایگان بیماری های سر و گردن برای اولین بار در کشور در شهرستان رامهرمز ایجاد شده است و طی روزهای آینده از پوستر این طرح با حضور مسئولان استانی رونمایی می شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
دانش آموز به نام آیلین امیری ساکن روستای علی آباد پشت فرودگاه اهواز
نیاز به رسیدگی دارد ایشان مبتلا به بیماری کام هستند لطفا در صورت امکان رسیدگی کنید دبیرستان عترت کلاس هفتم ب
با تشکر از بذل توجه تان
:
:
:
آخرین اخبار