تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸ نکته در خرید پژو ۲۰۶ دست دوم
بیراه نیست اگر بگوییم پژو 206 یکی از محبوب‌ترین هاچ بک‌ها در ایران است. خودرویی که به خاطر طراحی زیبا، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم، سیستم الکترونیک نسبتا پیشرفته، آپشن‌ها و تیپ‌های متنوع‌اش، در بین همه اقشار طرفدار دارد. قیمت دست دوم این خودرو مناسبتر از قیمت صفر آن است و به همین دلیل هم بسیاری به دنبال خرید پژو 206دست دوم تمیزند، اما موقع خرید این خودرو باید به چه چیزهایی دقت کرد؟ با توجه به اینکه تیپ‌های این خودرو متنوع است ما نکته‌هایی کلی را گفته‌ایم که برای خرید انواع تیپ‌ها به کار می‌آید.

۸ نکته در خرید پژو ۲۰۶ دست دوم

1-خودروی 206، خودرویی کوچک و کم ظرفیت است پس اگر خانواده پرجمعیتی‌ هستید و فقط همین یک ماشین را هم دارید، بهتر است سراغ خرید پژو صندوقدار یا پارس بروید که جادارترند.

2-در خرید این خودرو عجله نکنید. سالم و تمیز بودن ظاهر یک خودرو نشانه‌ بی‌نقص بودنش نیست. پژو 206 به خاطر فرم اتاقش زیاد در معرض تصادف قرار می‌گیرد بنابراین یکی از اولین نکته‌ها در خرید پژو 206دست دوم، سالم بودن اتاقش است. اگر اتاق آسیب دیده باشد، در موتور، مجموعه سینی رادیاتورها، گلگیرها و سرشاسی موتور هم آسیب دیده. بنابراین خودرو را پیش یک صافکار ماهر ببرید تا وضعیت اتاق و شاسی را بررسی کند.

3-فرمان 206نسبتا زود ساییده می‌شود، بنابراین اگر می‌توانید از یک جلوبندی‌ساز بخواهید جلوبندی خودرو را بررسی کند. این کار باعث می‌شود مطمئن شوید که قطعات جلوبندی در پستی و بلندی‌ها صدا نمی‌دهد.

4- اگر قصد خرید پژو 206کارکرده دنده اتومات را دارید باید بدانید که این خودروها مقداری تقه و تاخیر دارند که به گفته بسیاری طبیعی‌ست، اما در صورتی که این تقه‌ها یا تاخیرها زیاد بود یک جای کار ایراد دارد.این تاخیرها و تقه‌ها یا نشانه این است که روغن هیدرولیک کثیف است یا گیربکس کارکرده است.

5-به دلیل طراحی این خودرو بسیاری دلشان می‌خواهد تغییراتی در ظاهرش به وجود بیاورند و آن را اسپرت‌تر کنند. تغییرات غیراصولی در این خودرو مثل پایین آوردن ارتفاع ماشین با فنرهای برش خورده یا رینگ‌های بزرگ ایمنی این خودرو را پایین می‌آورد. توصیه بیشتر کارشناسان این است که دور خرید این خودروها را بهتر است خط بکشید، چرا که به دلیل فشار به گیربکس ایمنی‌شان پایین است.

6-خریدارانی که سراغ 206های دست دوم مدل 90به پایین رفته‌اند عمدتا با مشکل مواجه بوده‌اند. این دسته از خریداران معتقدند عمر مفید این خودرو 5سال بیشتر نیست و مدل‌های پایین به دردسرتان می‌اندازند. مثلا مدل‌های 90 این خودرو با مشکل دسته موتور مواجه‌اند. البته برخی هم معتقدند هر چه سراغ ۲۰۶‌های مدل بالاتر بروید، بیشتر با مشکلات سر و صدای کابین، جلوبندی و مشکلات برقی روبه‌رو می‌شوید و کیفیت پایین کابین ایرادهای برقی در مدل‌های ایرانی ۹۲ به بعد به اوج می‌رسد، پس بهتر است خودتان تنها هیچ وقت خرید نکنید و حتما از یک آدم متخصص مشورت بگیرید.

7- موتور 206را بررسی کنید. در صورت وجود کربن و روغن سوخته در موتور باید بدانید موتور خودرویی که می خواهید بخرید، در معرض خراب شدن یاتاقان قرار دارد. موضوعی که درنهایت می‌تواند کار را به تعمیر اساسی موتور خودرو بکشاند.

8-در بین تیپ‌های مختلف 206، تیپ 5 محبوب‌ترین و آپشنال ترین محسوب می‌شود. این مدل‌ به دلیل سبک رانندگی اسپرت‌ترش نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر توسط مالکان تحت فشار قرار می‌گیرند. یک تست کمپرس ساده با یک عملیات دیاگ‌زنی و مشورت با مکانیک می‌تواند تا حدودی شما را از وضیعت موتور مطمئن کند. در سایت دیوار قیمت 206تیپ 5 مدل 93، 36میلیون و مدل 97این تیپ 49میلیون و 500هزار تومان آگهی شده است.
:
:
:
آخرین اخبار