تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران مترو اهواز همچنان در انتظار پرداخت معوقات هستند
کارگران قطار شهری اهواز روز سه شنبه برای سومین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود مقابل ساختمان قطار شهری اهواز تجمع کردند.

یکی از کارگران مترو که خواست نامش در خبر ذکر نشود سه شنبه در این باره گفت:کارگران مترو بیش از 18 ماه حقوق طلب دارند و دیروز دوشنبه شرکت کیسون به عنوان پیمانکار یک ماه حقوق معوق را پرداخت کرد.

وی افزود: علاوه بر کارگران اجرایی و واحدهای تاسیسات، از روز دوشنبه کارکنان حراست قطار شهری نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوق خود دست به تجمع زده اند.

وی ادامه داد:پرداخت یک حقوق مشکل کارگران را حل نمی کند و انتظار می رود تا پیش از عید بخش عمده ای از این مطالبات را پرداخت کنند.

این کارگران چندی پیش نیز با پهن کردن سفره های خالی مقابل ساختمان قطار شهری اعتراض خود را نشان دادند. 

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز چندی پیش با مقصر دانستن شرکت کیسون به عنوان پیمانکار این پروژه گفته بود:سازمان قطار شهری هیچ بدهی به شرکت کیسون ندارد که مبلغی به آن پرداخت کند. 

شهرام شاهین زاده افزود: با این وجود به دلیل کاهش بخشی از مشکلات کارگران اعلام آمادگی کردیم که اسناد خزانه در اختیار این شرکت قرار دهیم تا بدهی خود را به کارگران پرداخت کند. 

وی گفت: شرکت کیسون حاضر به پذیرش این اسناد نیست و خواستار پرداخت وجه نقد از سوی سازمان قطار شهری است درحالی که در تمام کشور به دستگاه های اجرایی اسناد خزانه پرداخت می شود. 

13 سال پیش که کلنگ پروژه قطار شهری اهواز بر زمین زده شد، مجریان نوید روزهایی در آینده نزدیک برای کاهش بار ترافیکی در شهر اهواز را دادند اما تنها ثمره آن تاکنون حفاری در نقاط مختلف شهر، و کندی پیشرفت پروژه بوده است. 

در طول 13 سال گذشته یکی از مهم ترین معضلات این پروژه کش و قوس بسیار در پرداخت حقوق کارکنان شرکت کیسون (پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز) بوده است به طوریکه به گفته کارگران این شرکت هم اکنون پرداخت حقوق آنها 19 ماه به تعویق افتاده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار