تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۲۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر دزفول:
واگذاری زمین برای احداث ورزشگاه در دزفول ممنوع است
 رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: واگذاری زمین برای ساخت ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری از سوی شورای شهر به دلیل منع قانونی، امکانپذیر نیست.

سید مصطفی عظیمی فر روز سه شنبه در نشستی که به منظور شفاف سازی موضوع واگذاری زمین ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری با اصحاب رسانه در محل شورا برگزار شد، افزود: تاکنون هفت قطعه زمین از سوی شورای شهر به ورزش و جوانان اختصاص داده شده است البته فقط اختیار این زمین ها به ورزش و جوانان داده شده و مالکیت آنها برعهده شهرداری است.

وی درخصوص حواشی واگذاری زمین برای احداث ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری در شهرستان دزفول گفت: اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در روزهای اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند.

وی خدمت به مردم را از وظایف ذاتی اعضای شورای شورای شهر دانست و افزود: شورای پیشین نیز اقدامات قابل توجهی در راستای خدمت رسانی به مردم ارائه داده است.

عظیمی فر ضمن مظلوم خواندن اعضای شورای اسلامی شهر دزفول اظهار داشت: نهم اسفندماه سال گذشته بدون اینکه درخواستی از سوی اداره ورزش و جوانان دزفول یا اهواز برای احداث ورزشگاه به شورای اسلامی شهر دزفول ارسال شود با درخواست نماینده دزفول، موضوع بررسی زمین برای احداث ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری مطرح شد.

وی افزود: این موضوع در لایحه ای در شورا تصویب و قرار شد یک هکتار زمین برای ساخت این ورزشگاه در نظر گرفته شود که سه قطعه زمین در پارک لاله، جنب پارک بعثت و جاده زیباشهر پیشنهاد و از آنها بازدید شد.

عظیمی فر اضافه کرد: پس از بررسی ها و بازدیدها مقرر شد یک هکتار زمین در پارک لاله برای احداث این ورزشگاه اختصاص یابد که در این خصوص نامه ای به فرمانداری ویژه دزفول ارسال شد.

وی ادامه داد: فرماندار وقت طی نامه ای ابراز داشت با توجه به ضرورت تامین زیرساخت های ورزشی اجرای مصوبه مستلزم تعیین کاربری و رعایت ضوابط و قوانین است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: برخی افراد حقیقی با این وجود در تاریخ 19 اسفندماه پارسال دوباره موضوع اختصاص زمین جاده زیباشهر( روبروی تالار جام جم) را مطرح کردند که 2 زمین شامل زمین چمن فوتبال شهرداری و زمین روبروی تالار جام جم پیشنهاد شد و مساحت زمین موردنظر نیز از یک هکتار به پنج هکتار افزایش یافت.

وی افزود: هیچ درخواستی از ورزش و جوانان برای احداث این ورزشگاه به شورای شهر دزفول تا آن زمان ارائه نشده بود و مدیرکل ورزش و جوانان نیز به رغم دعوت در نشست های علنی شورای شهر حاضر نشد ولی در مصاحبه ای اعلام کرد اگر 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ورزشگاه دزفول جذب نشود این اعتبار حذف خواهد شد.

عظیمی فر افزود: فرماندار وقت دزفول نیز طی نامه ای بر ضرورت اختصاص زمین روبروی تالار جام جم تاکید کرد که این لایحه با 11 شرط فنی اعضای شورای شهر دزفول با پنج رای موافق، سه رای مخالف و یک غائب تصویب شد ولی یکی از اعضای شورای شهر این لایحه را با وجود اعلام رضایت امضا نکرد به همین دلیل این موضوع مسکوت ماند.

وی گفت: بعد از آن در تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1397 شخصی با ارائه اسناد، ادعای چهار سهم از 24 سهم زمین موردنظر را به شورای شهر دزفول ارائه کرد که در مکاتباتی که با شهردار شد دلایل معارض مثبت واقع نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن انتقاد از حاضر نشدن مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در نشست های این شورا با وجود چندین بار دعوت افزود: 12 دی ماه 1397 لایحه اختصاص 2 هکتار زمین روبروی تالار جام جام با 11 شرط در شورا تصویب و به فرمانداری ارسال شد و فرماندار وقت با تامین این زمین صرف نظر از شروط شورا با رعایت قوانین و مقررات موافقت کرد.

وی اضافه کرد: در تاریخ 16 مهرماه امسال نیز اداره کل ورزش و جوانان خوزستان طرح ورزشگاه را در یک برگه به صورت غیراصولی و غیر فنی به شورای شهر دزفول ارائه کرد.

عظیم سرافراز یکی از اعضای شورای شهر دزفول که ریاست شورا در زمان تصویب این لایحه ها را برعهده داشته است نیز گفت: پنج گزینه برای احداث ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری دزفول از سوی شورا پیشنهاد شد که پیگیری برخی افراد باعث تصویب زمین یاد شده شد.

وی بدون اشاره به نام این افراد با تاکید بر لزوم رعایت نکات فنی برای ساخت این ورزشگاه افزود: جاده زیباشهر یکی از جاده های پرتردد بویژه در روزهای آخر هفته و تعطیلات است و با احداث ورزشگاهی با ظرفیت میزبانی مسابقات ملی مشکلاتی را از نظر ترافیکی ایجاد می کند.

سرافراز ضمن انتقاد از همکاری نکردن مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در نشستی که در تاریخ 23 مرداد امسال در فرمانداری دزفول برگزار شد تهدید به تصویب این لایحه شدم و مقرر شد زمین جنب این زمین نیز برای طرح توسعه ورزشگاه اختصاص یابد که قبول نکردم.

وی افزود: اکنون نیز اگر این طرح مورد تایید سازمان بازرسی قرار گیرد با آن موافقت خواهیم کرد در غیراینصورت از اجرای طرح غیرقانونی معذوریم.

میرزاعلی آستی یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز گفت: مکان یابی یکی از مولفه های مهم در انتخاب زمین برای اجرای طرح ها بویژه طرح های ورزشی است.

وی با بیان اینکه سماجت برخی افراد باعث شد تغییر کاربری این زمین انجام نشود، افزود: سازمان بازرسی اجازه واگذاری زمین های شهرداری را به شورای شهر نمی دهد که این یکی از شروط شورا بود ولی فرمانداری در آخرین نامه خود صرف نظر از شروط شورا عنوان کرد که با رعایت قوانین طرح مطرح شود. 

حمیدرضا چمن آرا یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز اظهار داشت: اعضای شورای شهر دزفول در خصوص واگذاری زمین هیچ کوتاهی نکرده اند و در حال حاضر با رعایت قوانین و مقررات نسبت به این موضوع اقدام می کنند مگر اینکه مالکیت زمین برعهده شهرداری و اختیار به ورزش جوانان داده شود.

 اخیرا مدیرکل ورزش و جوانان، نماینده دزفول در مجلس و سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از اختصاص ندادن زمین از سوی شورای شهر دزفول برای احداث ورزشگاه 2 هزار و 500 نفری به شدت انتقاد کرده اند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار