تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۷۷۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گفتمان شعر و صلح با حضور شاعران هشت کشور در آبادان برگزار شد
گفتمان بین المللی دیپلماسی فرهنگی شعر و صلح با حضور شعرای هشت کشور جهان اسلام روز سه‌شنبه به ابتکار منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد.

در این همایش که با حضور شاعرانی از هشت کشور لبنان، عمان، تونس، سوریه، عراق، اردن و بحرین در هتل بین‌المللی پارسیان آبادان برگزار شد شرکت‌کنندگان در خصوص نقش ادبیات و شعر در دوستی و نزدیکی کشورهای اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.

شاعر و نویسنده کشور بحرین دیپلماسی هنر و شعر را پیونددهنده بین سیاستمداران و مردم دانست و گفت:بهتر است سیاستمداران برای آشنایی بیشتر با دردهای مردم شعرهای مردمی را بخوانند.

احمد العجمی اظهار داشت:گفت‌وگو در ادبیات برخلاف گفت‌وگوی سیاستمداران بر اساس احساس، عشق و علاقه است چرا که شاعر همواره صلح، محبت و عشق‌ورزی را تشویق می‌کند.

نماینده کشور لبنان ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:صلح بر عدالت استوار است.

عبیر شراره اظهار داشت:احترام به نظرهای متقابل و فرهنگ‌ها محصول توجه به شعر و ادبیات است و امروز همه کشورها و ملت ها نیازمند صلح بر اساس گفتمان هنر هستند.

شاعر و گوینده تلویزیون ملی لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تهدید و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به کشور لبنان افزود:بدون شک صلح در کشور لبنان بر اساس برداشتن سایه تهدیدهای رژیم صهیونیستی و مشارکت همه گروه‌های سیاسی در استقلال کشور محقق می‌شود. 

وی ایران را کشوری دوستدار و پیشگام صلح و دوستی ملت‌ها دانست و گفت:بدون شک صلح در منطقه (خاورمیانه) با رفع تحریم از ایران اسلامی پایدارتر خواهد شد.

نماینده کشور اردن نیز در این نشست ایران را کشور گفت و گوی تمدن‌ها و دوستی و برادری توصیف کرد و بیان داشت:ایران اسلامی همواره برای گسترش صلح و دوستی در جهان پیشگام بوده است.

باسمه غینم اظهار داشت:توجه به ادبیات یکی از راه‌های گفت‌وگو و درک و فهم نظر دیگران است.

وی افزود:باید از طریق اندیشه در انتقال مفاهیم ادبی صلح و دوستی را در بین کشورهای اسلامی و جهان گسترش داد و از این رو ایران اسلامی به واسطه وجود شاعران نامی و توانا می تواند نقش مهمی در این مهم داشته باشد.

 20 شاعر از کشورهای لبنان، عمان، تونس، سوریه، عراق، اردن و بحرین برای شرکت در هشتمین جشنواره بین‌المللی صلح شعر سپید منطقه آزاد اروند به آبادان سفر کردند.
مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی صلح شعر سپید منطقه آزاد اروند سه‌شنبه شب در سینما مهر آبادان برگزار می‌شود.

جشنواره بین المللی صلح شعر سپید پارسال با استقبال خوب علاقه مندان به شعر و ادب در منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار