تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
10 اردوگاه دانش آموزی درخوزستان فعال است
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 10 اردوگاه دانش آموزی در 9 شهرستان استان وجود دارد که بر در حوزه فعالیتهای اقتصادی، آموزشی و فرهنگی کار می کنند.

مهدی رفیعی در نشست شورای برنامه ریزی اردوگاه های استان در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: اردوگاه های دانش آموزی در 70 محور اقتصادی فعالیت می کنند ، به عنوان مثال در اردوگاه شهید رجایی دزفول 20 کارگاه اقتصادی فعال است که تولیدات آنها در بازار عرضه می شوند.

وی گفت: اردوگاه های دانش آموزی با مشارکت فعال معلمان، والدین و دانش آموزان تشکیل شده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: فعالیت های اردویی که در این اردوگاه ها برگزار می شود به منظور کمک به روحیه خودکفایی و آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار در آینده است.

رفیعی گفت: علاوه بر جنبه اقتصادی ، فعالیت دانش آموزان در این اردوگاه ها بر گسترش ارزشهای اخلاقی و اسلامی آن ها نیز موثر است ، زیرا برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آنها اجرا می شود.

وی گفت: مهمترین رویکرد آموزش و پرورش استان در اردوگاه های دانش آموزی، برگزاری دوره های آموزشی مستقیم و غیرمستقیم کوتاه مدت است، یکی از کارکردهای نوین آموزش و پرورش، تولید محتوای علمی است که با مشارکت دانش آموزان و معلمان صورت می گیرد، بنابراین همه امکانات موجود در اردوگاه های استان مانند کارگاه های فنی به آموزش دانش آموزان اختصاص دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ارتقای سطح مهارت های اجتماعی مهمترین هدف برگزاری اردوهای دانش آموزی است، بیان کرد: تقویت و تحکیم بنیه ی اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان و کسب تجربه در زمینه های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی از دیگر اهداف برپایی این اردوها است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار