تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۷۷۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر راه و شهرسازی :
اتصال خط‌ راه‌آهن خرمشهر به بصره اولویت دولت است/ طرف عراقی باید به تعهدات خود در لایروبی اروند عمل کند
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه اتصال راه‌آهن خرمشهر به عراق از پروژه‌های مهم و در اولویت دولت است که ریاست جمهوری نیز نسبت به این موضوع تاکید دارد.
محمد اسلامی در جریان بازدید از بندر خرمشهر، با اشاره به بحث لایروبی اروند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سهم خود از این موضوع را انجام داده و اکنون منتظر عمل به تعهدات از سوی طرف عراقی هستیم. البته خارج‌سازی مغروقه‌ها آغاز شده و باید با برادر و همسایه عراقی از طریق دستگاه دیپلماسی هماهنگی لازم صورت بگیرد تا مجددا کشتیرانی همانند سابق در اروند رونق یابد.

وی عنوان کرد: پروژه اتصال راه‌آهن خرمشهر به عراق از پروژه‌های مهم و در اولویت دولت است که ریاست جمهوری نیز نسبت به این موضوع تاکید دارد.

وزیر راه و شهرسازی خرمشهر گفت: خط راه‌آهن خرمشهر از طریق شلمچه و عبور از اروند به بصره و خط آهن کشور عراق متصل می‌شود و توافقات اولیه این پروژه انجام گرفته که تامین مالی آن توسط ایران انجام خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق در هفته جاری بحث اتصال خط راه‌آهن خرمشهر به بصره دنبال و با سرمایه‌گذاران تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد. امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر نهایی شود تا بر همین اساس تبادلات کالا و جابه‌جایی مسافر با کشور عراق صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: ما در وزارت راه به دنبال این هستیم که ظرفیت و کاستی‌های پروژه‌های در حال اجرا را شناسایی کنیم و ما در این سفر از پروژه‌های مربوط به راه و مسکن و شهرسازی و همچنین بافت فرسوده بازدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید قدرت لجستیک کشور باید رونق پیدا کند، گفت: باید فعالیت لجستیکی به نحوی باشد که فعالیت‌های اقتصادی در پسکرانه‌ها که قابلیت تولید بار و هم فراوری دارد، به شناسایی مقاصد مختلف داخلی و خارجی برای فعالیت تجاری منجر شود.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار