تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۷۷۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر در آبادان خبر داد؛
حضور سازمان سینمایی در استان‌ها از سال آینده
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کاری کنیم که کسب و کارهای سینمایی به روش درست و طبیعی شکل گیرد و نباید به این فکر کنیم که انجمن سینمای جوانی داریم که یک واحد اداری است زیرا این نوع تفکر غلط است.

رمضانعلی حیدری خلیلی در دیدار با اهالی سینما آبادان که در سینما مهر این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: انجمن سینمای جوان یک مرکز فرهنگی است و در آن باید روحیه جمعی و گروهی بجوشد و باعث ایجاد تعلق خاطر و ایجاد تجمع‌های سینمایی شود تا بتوانیم کار مشترک و هم‌افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان سرمایه منطقه محسوب می‌شوند افزود: ما باید سبب‌ساز باشیم و زمینه فعالیت را برای اهالی فرهنگ و هنر مهیا کنیم تا با تولید آثار فاخر، امید به جامعه تزریق شود و سرمایه‌هایی ایجاد شود که سال‌های سال در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با انتقاد از عدم معرفی مسئول انجمن سینمای جوان دفتر آبادان و گذشت چندین ماه از این بلاتکلیفی گفت: در هفته آینده این موضوع را در وزارتخانه پیگیری و حل خواهم کرد تا مشکلات اداری پیش روی اهالی سینما در اروند حل شود.

حیدری خلیلی تصریح کرد : این موضوع را در نظر داشته باشیم هر امکاناتی که از پتانسیل‌های استانی و منطقه جذب می‌شود باید در راستای گسترش فعالیت‌های سینمایی انجمن سینمای جوان منطقه صرف شود و قاعدتا باید تا ریال آخر صرف فعالیت های سینمایی آن منطقه در نظر قرار گیرد و اگر غیر این اجرایی شود خلاف بوده و قابل پیگیری است.

وی با اشاره به تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند عنوان کرد: ایجاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند به عنوان یک حلقه جدید جهت حمایت از اهالی این منطقه است و فیلمسازان این را در نظر داشته باشند که حضور سازمان سینمایی در سال آینده در استان‌ها بیشتر و جدی‌تر خواهد بود.  این نگاه سازمان سینمایی است که مبتنی بر برنامه سال سینمایی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از انعقاد تفاهم‌نامه سینمایی بین سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان سینمایی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که در خرداد ماه امسال به امضاء رسید را جهت اجرا پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم بخشی از مشکلات اهالی سینمای منطقه، استان و حتی کشورهای همسایه را مرتفع کنیم.

وی به آمادگی سازمان سینمایی جهت صدور مجوز آموزشگاه سینمایی به اهالی سینمای جوان آبادان جهت رشد و شکوفایی سینما در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در سال آینده جهت ارتقاء تراز فعالیت‌ها و تولیدات فاخر در این منطقه صورت خواهد پذیرفت.

حیدری خلیلی تصریح کرد: به منظور اجرای سینمای امید به عنوان یکی از طرح‌های توسعه سینمای ایران به خوزستان و این منطقه سفر کردیم.  این طرح شامل شهرهای دارای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در کشور می‌شود و با مشارکت شهرداری‌ها در پارک مرکزی شهر سینما ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از احداث سینمای امید در شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: در سال جاری پنج شهر را برای نمونه از پنج استان کشور انتخاب کردیم که یکی از این شهرها با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و به علت عدم وجود سینما، شهرستان اندیمشک از استان خوزستان است که در این شهر ما به فکر ایجاد و احداث سینمای امید هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار