تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
5.5 میلیارد دلار کالا از خوزستان صادر شد
ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: 12 میلیون تن کالا به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون دلار در 9 ماهه امسال از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شد.

غلامرضا بلوطی میرزا افزود:این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی پنج درصد رشد و از لحاظ وزنی 10 درصد کاهش داشته است.

وی میزان صادرات کالا از مرز خرمشهر و شلمچه را بیش از یک میلیون تن عنوان کرد و گفت : در این مدت میزان صادرات از خرمشهر و شلمچه یک میلیون و 828 هزار تن به ارزش 594 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی سه درصد و به لحاظ وزنی 26 درصد کاهش نشان می دهد.

وی صادرات از آبادان را 88 هزارتن بیان کرد و گفت: در مجموع این میزان صادرات از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار 67 میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی 77 درصد رشد و به لحاظ وزنی 18 درصد کاهش نشان می دهد.

بلوطی میرزا، عمده محصولات صادراتی از استان خوزستان را فلزات، محصولات کشاورزی، صنایع دستی، پتروشیمی، صنایع معدنی بیان کرد و گفت: کالاهای غیرنفتی استان خوزستان عمدتا به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، عمان و مالزی صادر می شوند.

وی با اشاره به رفع مشکلات صادرات از مرز شلمچه گفت: امید است با تعامل و هماهنگی بین بخشی بتوانیم بهترین راهکار را برای رفع مسایل و مشکلات مرز شلمچه اتخاذ کنیم.

بلوطی میرزا افزود: صادرات کالاهای غیر نفتی از شلمچه به کشور عراق 191 میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزشی 52 درصد کاهش و در چذابه 393 هزار تن به ارزش 124 میلیون دلار ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش نشان می دهد.

وی میزان واردات کالا به کشور از استان خوزستان را 11 میلیون تن عنوان کرد و گفت: از التدای امسال تا پایان آذرماه پنج میلیارد دلار کالا از مرزهای خوزستان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته است.

وی در آمد گمرکات خوزستان در مدت 9 ماه امسال 21 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش نشان می دهد.

روزانه بین 100 تا 200 دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، شیلات، انواع روغن های صنعتی از مرز شلمچه به عراق صادر می شود.

پایانه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری بصره قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار