تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۷۷۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت آبادان:
مردم آبادان نگران وضعیت پالایشگاه آبادان هستند
امام جمعه موقت آبادان گفت: وزارت نفت گفته است پالایشگاه آبادان خصوصی‌سازی می‌شود وضعیت پالایشگاه، مردم آبادان را نگران کرده است.

حجت‌الاسلام جعفر علوی کیا در خطبه‌های نماز جمعه آبادان اظهار کرد: در آستانه چهل‌سالگی و پیروزی انقلاب هستیم و دشمن در تلاش شبانه‌روزی در جبهه‌های مختلف است که مردم را نسبت به انقلاب دلسرد کند.

وی افزود: ایران ۸ سال مورد جنگ، شکنجه و توطئه قرارگرفته است ولی نظام جمهوری اسلامی با تمام مشکلات و توطئه‌ها نسبت به سایر دولت‌های بزرگ پیشرفت چشمگیری داشته است و در شاخص‌های جهانی بهداشت و پیشرفت علمی و شاخص‌های مختلف نسبت به زمان قبل از انقلاب رشد چشمگیر داشته است.

علوی کیا با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه تریبون امربه‌معروف و نهی از منکر است گفت: نقد از مسئولین به‌عنوان مچ‌گیری نیست بلکه به‌منظور بیدار کردن برخی مدیران و مسئولان است که در خواب غفلت به سر می‌برند و آگاه کردن آنان نسبت به خدمت‌رسانی به مردمی است که سختی‌کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه بحث هویت اجتماعی مردم آبادان و خرمشهر است عنوان کرد: برخی‌ها تلاش کردند آثار جنگ را از چهره آبادان و خرمشهر بزدایند ولی به این امر توجه نکردند که زمینه‌های ایجاد اشتغال و کار مردم بعد از جنگ را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه آبادان گفت: وزارت نفت گفته است پالایشگاه آبادان خصوصی‌سازی می‌شود وضعیت پالایشگاه، مردم آبادان را نگران کرده است.

وی افزود: متأسفانه در دوره وزارت آقای زنگنه دانشگاه نفت آبادان با قدمت ۸۰ ساله  که دومین دانشگاه صنعتی کشور بعد از دانشگاه تهران بود مورد بی‌عنایتی و تضعیف قرار گیرد.

علوی کیا خطاب به نمایندگان مجلس و استان  که در کمیسیون انرژی حضور دارند و بخصوص نمایندگان آبادان گفت: چرا جلوی از بین رفتن دانشگاه نفت آبادان را نمی‌گیرید نمایندگان موظف هستند از منافع عمومی مردم دفاع کنند و از رفتارهای غیر کارشناسی برخی مسئولان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شنیده می‌شود برخی نمایندگان توسط وزارت استخدام شده‌اند امیدواریم نمایندگان به این رفتارهای مبتذل نیفتاده باشند و این موضوعات صحیح نباشد زیرا اگر شخصی به‌عنوان نماینده مردم تریبون داشته باشد باید به نفع مردم در مجلس رأی دهد و اگر غیر از این باشد خائن به‌حق مردم است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار