تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۷۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک‌هزار و 540 مدرسه غیردولتی در خوزستان فعالیت می‌کنند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه قانون شوراها برای استان برکاتی را به همراه داشته گفت:یک هزار و 540 مدرسه غیر دولتی و 310 مدرسه هیات امنایی با استفاده از ظرفیت شوراها و حمایت مردم در خوزستان فعالیت می کنند.

محمد تقی زاده شنبه در آیین معرفی شوراهای برتر آموزش و پرورش خوزستان در محل اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: 280 هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه گسترش کمی و کیفی شوراهای آموزش و پرورش باعث توسعه شاخص های جامعه می شود گفت:تصویب برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان با 20 اولویت عملکردی نخستین اقدام شورای آموزش و پرورش این استان بود که کسب رتبه نخست کشوری در شاخص توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی یکی از این موارد است.

تقی زاده جذب هفت هزارو 200 نفر به عنوان نیروی حق التدریس و همچنین پیگیری برای اختصاص سهمیه جذب نیروی رسمی را از دیگر موفقیت های شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد.

وی افزود: بر اساس بررسی مالی جذب بالغ بر هفت هزار و 200نیروی حق التدریس سبب صرفه جویی ماهانه 70 میلیارد ریالی برای آموزش و پرورش بوده و علاوه بر این بر ایجاد اشتغال در استان نیز تاثیر زیادی داشته است.

در این آیین شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های اندیکا، باغملک، رامهرمز و حمیدیه به عنوان شوراهای برتر خوزستان معرفی و تقدیر شدند.

هر سال اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان شوراهای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان را بر اساس شاخص های عملکردی مورد ارزیابی قرار می دهد و در طول هفته بزرگداشت شوراها از چهار شورای برتر تقدیر می کند.

24 تا 30 دی به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار