تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۴۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعویض ترانسفورماتور پتروشیمی امیرکبیر با کمک شرکت ایرانی و متخصصان داخلی
ترانسفورماتور اکسترودر واحد HD پتروشیمی امیرکبیر با تکیه بر توان و دانش مهندسان این شرکت و باکمک شرکت های متخصص ایرانی در کوتاه ترین زمان ممکن با موفقیت تعویض شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، بر اساس تست‌های سالیانه اداره تعمیرات برق واحد HD به علت خرابی کاغذ عایق، این ترانسفورماتور دچار فرسودگی شده و امکان تداوم استفاده از آن وجود نداشت، از سویی با توجه به خارجی بودن شرکت سازنده آن در صورت عدم تعویض و نصب فوری آن روند تولید در این واحد ممکن بود با توقف طولانی مواجه گردد.

ازاین‌رو با موافقت مدیریت، تصمیم خرید و ساخت ترانسفورماتور جدید اتخاذ شد که با بهره‌گیری از دانش و توانمندی متخصصان داخلی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ترانس جدید با ظرفیت 10 مگاولت آمپر توسط شرکت داخلی ایران ترانسفورماتور ساخته و تحویل داده شد، پس‌ازآن در کمترین زمان ممکن عملیات تعویض ترانس توسط مهندسان و متخصصان شرکت انجام و اکسترودر واحد HD راه‌اندازی شد.

گفتنی است، ترانس قدیم که توسط شرکت اسپانیایی آلستوم طراحی و نصب‌شده بود، با ظرفیت 7.5 مگاولت آمپر برای تغذیه الکتروموتور 5.6 مگاولتی و درایو 8 مگاواتی بود که 87 درصد بار نامی خود کارکرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار