تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۷۷۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرفتاری 60 خانوار عشایر اندیکا بر اثر سیل و سرما
عضو شورای روستای فرگه اندیکا گفت: حدود 60 خانوار از عشایر روستای فرگه در سیل و سرما گرفتار شده‌اند و آرد و آذوقه آنها تمام شده است.

جبار صالحی عضو شورای روستای فرگه  امشب در رابطه با وضعیت عشایر روستای فرگه بعد بارش باران و تند باد، اظهار کرد: شدت باران و وسعت سیل به حدی بود که تمام راه‌های ارتباطی روستا تا این لحظه قطع شده و عشایر حتی به وسیله تراکتور هم نمی‌توانند تردد کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات روستا را به فرمانداری، بخشداری و هلال احمر اطلاع دادیم اما تاکنون خبری از کمک به عشایر و اهالی روستا نیست، گفت: حدود 60 خانوار از عشایر روستای فرگه در سیل و سرما گیر کرده‌اند و آرد و آذوقه آنها تمام شده و شرایط ندارند که تا منطقه سوسن برای تهیه لوازم مورد نیاز تردد کنند.

عضو شورای روستای فرگه عنوان کرد: تندباد سبب پاره شدن چادر عشایر شده است و اغلب عشایر بین 4 تا 10 رأس از دام‌های خود را در بارش اخیر از دست دادند.

صالحی با اشاره به گِلی بودن ساختمان‌های روستا بیان کرد: بعد از بارش باران ساختمان‌ها خراب‌شده و هرلحظه احتمال ریزش و خراب شدن آن بر سر اهالی وجود دارد.

فرماندار اندیکا روز گذشته با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات مربوط به راه‌ها در اندیکا در حد دوساعت بود و رفع شد، گفت: اکنون مشکلی برای تردد اهالی روستاها وجود ندارد.

روستای فرگه از توابع شهرستان اندیکا است که بالغ‌بر 300 نفر جمعیت در آن سکونت دارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار