تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"اهواز كارت" هاي "تهراني"!!

خوزنیوز- صاف صادق اهوازي: اسم وسيله نقليه عمومي كه مي آيد بايد از اتوبوس هاي شركت واحد اهواز و حومه ياد كنم كه در نوع خود بي نظير و حتا در جهان نمونه اند!

تا چندي پيش با "شهروند کارت" هايي كه داشتيم به راحتي سوار اتوبوس مي شدم و غم نداشتن پول خرد نداشتم و هر چند وقت يك بار هم در باجه ها كارت اتوبوس ها را شارژ مي كردم اما از وقتي كه دستگاه هاي جديد را در كنار دستگاه هاي قديم نصب و اعلام كردند: به زودي دستگاه هاي قديمي را پس از هفت سال فرمانروايي بر شهرداري اهواز به ويژه رانندگاني كه اتوبوس ها از آن خودشان هستند؛ برمي دارند كه تا اين تاريخ(30 دي ماه 97) كه هنوز برنداشته اند، مسافران مجبور به خريد 5 هزار تومان لاشه خالي (اهوازكارت) و از دو هزار تومان به بالا هم شارژ كارت شده اند. كارت هايي كه در دستگاه هاي جديدي كه نصب شده اند مانند دستگاه هاي قبلي به خوبي چفت نمي شوند و عمل نمي كنند.

سوار اتوبوس مي شوي. کارت بلیت های الکترونیک يا (اهواز كارت) را از جيبت بيرون مي آوري و جلوي يكي از كارت خوان هايي كه هم در بخش مردان و هم زنان بر يكي از لوله هاي عمودي اتوبوس نصب شده اند مي گيري اما راننده مي گويد: - اين خرابه! برو كارت خوان بخش زنان كارت بزن...

مي روي و مثل ديگر مسافران و مثل كارت خوان هاي قديمي "اهواز كارت" ات را مي گيري جلوي شيشه كارت خوان اما صدايي نمي شنوي. يكي از مسافران مي گويد:- پشت كارتت رو بذار.

پشت كارتت را به شيشه كارت خوان مي چسباني اما خبري نمي شود. مسافر پشت سري به صدا در مي آيد:- اول دكمه فلش رو به پايين را فشار بده.

نگاهش مي كني و مي گويي: ديروز همين دگمه رو بر روي كارت خواني كه كنار راننده بود فشار دادم و كارتم را جلو شيشه كارت خوان گرفتم كه در همان وقت هم راننده دستش را گذاشته بود روي دكمه دستگاه جلوي خودش و فشار مي داد كه يك مرتبه دستگاه هنگ كرد و راننده كاسه عصبانيت اش را روي كله من خالي كرد. از ديروز تا حالا هم درست نشده است.

پشت سري گفت: حالا تو فلش رو بزن.

فلش را زدم و جلوي اهواز كارت را چسباندم به صورت كارت خوان كه صداي آرامي به گوش رسيد كه يعني پرداخت موفقيت آميز بوده است. چون ديروز نتوانسته بودم كارتم را بزنم يك بار ديگر هم كارتم را به صدا درآوردم تا جبران ديروز را كرده باشم؛ چرا كه اين راننده به هيچ وجه پول نمي گيرد و همه را به خريدن كارت هاي جديد بسيج مي كند. بعد از پرداخت هزينه اتوبوس رفتم و به راننده گفتم: بدهي ديروز را هم حساب كردم و سپس نشستم روي صندلي و به ياد صحبت هاي يكي ديگر از رانندگان مسيري كه طي مي كنم افتادم كه گفته بود: "صاحبان تهراني دستگاه هاي قبلي در طول 7 سال گذشته درصد بالايي براي نصب دستگاه هاي شان در اتوبوس هاي واحد اهواز مي گرفتند و حقوق رانندگان اتوبوس هاي شخصي را هم با تاخير پرداخت مي كردند و موارد ديگر كه باعث شد مسوول اتوبوسراني با يك شركت ديگر تهراني كه فقط 4 درصد از نصب دستگاه هايش عوارض يا پورسانت يا هر اسم ديگري كه مي شود روي آن گذاشت برمي دارد؛ وارد مذاكره شوند. البته اين شركت نه نمايندگي در اهواز دارد و نه كسي كه بتواند در اسرع وقت به دستگاه هاي خراب رسيدگي كند. تا وقتي هم كه در اهواز نمايندگي اش فعال نشود يا بايد از تهران بيايند يا ما با دستگاه هاي خراب كنار بياييم! شهروند كارت هاي دستگاه هاي قبلي هم كه ديگر شارژ نمي شوند!"

جالب اين جاست كه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز در يكم دي ماه جاري درباره عملکرد سامانه هوشمند بلیت الکترونیک جدید اظهار کرده است: "کارت های جدید با نام اهواز کارت و با کیفیتی بسیار مطلوب در کلیه مراکز شارژ، پایانه ها و حتی درون اتوبوس ها عرضه و خدماتی نظیر حذف هزینه های پشتیبانی، مدیریت و نظارت سوخت، استفاده از کدهای USSD در شارژ شهروند کارت (شیوه مدرن پرداخت کرایه)، نوسازی کلیه تجهیزات فرسوده به جا مانده از پروژه سابق، سیستم AVL جهت کنترل اتوبوس ها انجام می شود."

با توجه به موارد اشاره شده، ابتدا بايد تشكر كنم از مسوولان مربوط كه براي راه اندازي دستگاه هاي كارت خوان در اتوبوس ها، آب هاي در كوزه را نديدند يا نخواستند ببينند يا اصلن كوزه خالي بود و تشنه لبان دنبال فرو نشان دادن عطش اتوبوس هاي شان توسط شركت هاي تهراني بوده و هستند. سپس لازم است تاكيد كنم: جناب مديرعامل يا چشم ها و نگاه ها و بيانات اش بسيار با كيفيت و مطلوب است يا اين كه اين چشمان و نگاه ماست كه دارد آلبالو گيلاس مي چيند و زبان مان نيز سر سبز شركت واحد اتوبوسراني را زرد مي بيند!

به راستي! اگر فقط خود مردم اتوبوس سوار در اين باره قضاوت كنند- نه مسوولاني كه توي عمرشان رنگ صندلي هاي اتوبوس ها را هم نديده اند- بهتر مي توان به نتيجه رسيد!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
حالا تكليف ما با پولي كه توي كارت هامون هست چيكار كنيم لطفا يك پگيري بفرماييد اين پولها را به كارت جديدي كه مجبوريم بخريم منتقل كنند يا نقدي پولش را بدهند .
هر كارت ميانگين 5 هزارتومن داخلش مونده باشه اين پولها كجا مي رود ؟؟؟
بازم يك اختلاس جديد در راه است ؟؟؟
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
اصلا چرا باید 5 تومن پول کارت خالی بدیم؟ آقایون بار اول پول گرفتن دیگه چه دلیلی داره بار دوم پول بدیم؟ واقعا زدن جیب مردم به این روشها درست نیست.
:
:
:
آخرین اخبار