تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهم‌ترین نگرانی‌های مدیران اقتصادی در سال ۲۰۱۹
مجمع جهانی اقتصاد، احتمال وقوع رکود در اقتصاد جهانی را به عنوان مهم‌ترین نگرانی مدیران عامل شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری معرفی کرد.

در نظرسنجی از مدیران ارشد ۸۰۰ بنگاه اقتصادی و تجاری بزرگ جهان، این افراد رکود اقتصادی را بزرگ‌ترین نگرانی خود در سال ۲۰۱۹ عنوان کردند. رکود اقتصادی در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای لاتین به عنوان دغدغه نخست و در آمریکا به عنوان سومین دغدغه بزرگ مدیران مطرح شده است. در امریکا، مدیران تهدیدات سایبری را مهم‌ترین دغدغه خود معرفی کرده‌اند.

افزایش منازعات تجاری بین چین و روسیه باعث شده است تا نگرانی از گسترش سیاست‌های حمایت گرایانه به سراسر جهان تشدید شود و تهدیدات بر سر تجارت جهانی به عنوان دومین دغدغه بزرگ مدیران معرفی شده است.

ربکا ری، معاون سرمایه‌های انسانی رئیس مجمع جهانی اقتصاد، کمبود نیروی انسانی ماهر را یکی دیگر از تهدیدات موجود بر سر راه اقتصاد جهانی خوانده است: با افزایش رقابت جهانی و کاهش نیروی کار ماهر در دسترس، جای تعجبی ندارد که کمبود نیروی انسانی ماهر سومین تهدید بزرگ مطرح شده از جانب مدیران باشد.

تهدیدات سایبری، نوسانات ارزی به ویژه در کشورهای نوظهور، افزایش نرخ بهره، مشخص نبودن سیاست‌های مالیاتی، نابرابری درآمدی، تغییرات اقلیمی زمین، افزایش بهای انرژی و بریگزیت، از دیگر عوامل نگران‌گننده توسط مدیران معرفی شده اند.

از سوی دیگر، مدیران آمریکایی فرهنگ کاری این کشور را مهم ترین عامل تقویت اطمینان خود به کسب و کارها دانسته‌اند در حالی که مدیران چینی بیش از هر چیز به توانایی رهبری و استعداد نیروی انسانی خود متکی هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار