تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۷۷۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از شرایط فارغ‌التحصیلی حوزه های علمیه لحاظ شود
پیشکسوت قرآنی خوزستان، بر لحاظ کردن شرط حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از شروط فارغ التحصیلی حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: کاهش بودجه قرآنی از جمله عوامل آسیب‌زننده به فعالیت‌های قرآنی است.

«مهدی دغاغله»، در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ ۱۰ میلیونی قرآن، اظهار کرد: برای جمعیت کشور ما که بیش از ۸۰ میلیون نفر است، تربیت ۱۰ میلیون حافظ زیاد نیست.

 استاد دانشگاه و مدرس قرآن کریم، با تأکید بر اینکه همه اقشار جامعه مخاطب این خواسته مقام معظم رهبری هستند، افزود: قشری که نسبت به دیگر مردم در تحقق این خواسته در اولویت است طلاب و حوزه‌های علمیه هستند.

 وی شرط ورود به دانشگاه الازهر در مصر برای طلبه‌های جوان را حفظ قرآن دانست و تصریح کرد: ما نمی‌گوییم که حفظ قرآن برای حوزه‌های علمیه شرط ورود باشد اما می توان این شرط را به عنوان یکی از شروط فارغ‌التحصیلی قرار داد.

 دغاغله، با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد دستار پیامبر را روی سرش بگذارد باید حافظ کل قرآن باشد، اضافه کرد: بعد از حوزه های علمیه اولویت به دیگر اقشار جامعه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان می‌رسد.

 وی با بیان اينكه به طور قطع هدف‌گذاری مقام معظم رهبری از بيان اين طرح قشر جوان و نوجوان بوده، بیان كرد: با توجه به اینکه روحيه جوان تشويق‌پذير است، يكی از راه‌های ترويج جوانان و نوجوانان به حفظ قرآن، تشويق و ترغيب آنان است.

 این پیشکسوت قرآن کریم در پاسخ به اين پرسش كه بهترين شيوه حفظ قرآن كريم چيست؟ تاکید کرد: حفظ قرآن کریم باید باید از جزء اول قرآن آغاز شود؛ برخلاف تصور عموم كه گمان می‌كنند آغاز حفظ قرآن از جزء ۳۰ و ۲۹ بهتر است اما اين روش حافظ را بيشتر در معرض اشتباه قرار می‌دهد.

 داور بين‌المللی قرآن كريم، همچنین کاهش بودجه قرآنی را از جمله عوامل آسیب‌زننده به فعالیت‌های قرآنی دانست و عنوان کرد: این موضوع به معضلی برای اعزام‌های خارج از کشور و دعوت از قاریان مطرح بین المللی ایجاد کرده است./شبستان

:
:
:
آخرین اخبار