تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۷۷۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رانندگان تاکسی بی سیم دزفول خواستار حل مشکلات صنفی خود شدند
رانندگان تاکسی بی سیم یکی از شرکت های دزفول روز دوشنبه با حضور در سازمان تاکسیرانی شهرداری دزفول خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
  نماینده رانندگان این شرکت درخصوص مشکلات این رانندگان به ایرنا گفت: این شرکت تاکسی بی سیم زیرنظر تاکسیرانی و پیمانکار مدیریت می شود.
وی که خواست نامی از وی برده نشود، افزود: قبلا مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال بابت شارژ توسط کارفرما از رانندگان گرفته می شد ولی از شهریورماه نرخ شارژ به 2 میلیون و 130 هزار ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این کارفرما خواستار اینترنتی کردن خدمات و درصدی شدن شارژ شده در حالی که اتحادیه حق گرفتن چنین شارژی را به کارفرما نداده است.
رئیس تاکسیرانی دزفول نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قراردادی که با کارفرمای این شرکت بسته شده حق شارژ یک میلیون و 500 هزار ریال است که کارفرما اخیرا تقاضای درخواست درصدی کردن شارژ (13 درصد) را ارائه کرده است.
محمد صفاری پور افزود: همچنین کارفرمای این شرکت تاکسی بیسیم تقاضای اینترنتی کردن ارتباط بین رانندگان و مسافران را داده بود که رانندگان نیز طی نشستی که با نمایندگان آنها برگزار شد موافقت خود را اعلام کردند.
وی با بیان اینکه این شرکت تاکسی بیسیم 200 راننده در دزفول دارد، اظهار داشت: رانندگان نسبت به افزایش نرخ شارژ و درصدی کردن آن اعتراض داشتند که در نشست با شورای شهر دزفول مقرر شد نرخ حق شارژ طبق روال قبل و یک میلیون و 500 هزار ریال از رانندگان دریافت شود و ارتباط اینترنتی که جهت ارتباط دادن راننده و مسافر برقرار می شود نیز یک ماه بصورت آزمایشی اجرا شود.
صفاری پور با بیان اینکه برای تداوم یا لغو این ارتباط اینترنتی از رانندگان نظرسنجی می شود، افزود: در نشستی که به منظور حل مشکلات رانندگان تاکسی برگزار شد مقرر شد جرائم و تخلفات رانندگان طبق قرارداد و از طریق تاکسیرانی پرداخت شود.
وی ضمن انتقاد از افزایش بی رویه تعداد تاکسی اینترنتی در دزفول گفت: متاسفانه مجوز این تاکسی ها به صورت مجازی و از تهران صادر می شود در حالی که متولی حمل و نقل در شهر و حومه شهرداری ها هستند.
رئیس تاکسیرانی دزفول با بیان اینکه مناقشه بین اداره صنعت، معدن و شهرداری مشکل ساز شده است، افزود: متاسفانه رانندگان تاکسی اینترنتی به ضوابط تاکسیرانی اهمیت نمی دهند و با ادامه فعالیت آنها در آینده شاهد مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار