تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۷۷۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
185 هکتار زمین کشاورزی دزفول بدلیل طغیان دز خسارت دیدند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز و آبگرفتگی 185 هکتار از مزارع گندم و کلزای این شهرستان گفت: حدود 165 هکتار از مزارع گندم به میزان 50 درصد و حدود 20 هکتار از مزارع کلزا به میزان 30 درصد بدلیل افزایش دبی رودخانه دز دچار خسارت شدند.
 احمد زارعی  افزود: میزان خسارت وارد شده به مزارع گندم و کلزای شهرستان دزفول به دلیل افزایش دبی رودخانه دز 6 میلیارد و 435 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: این افزایش دبی به برخی از زیرساخت ها و ابنیه کشاورزی شامل زهکش ها، انهار سنتی و کانال های بتنی نیز خسارت وارد کرده که اعلام دقیق میزان خسارت ها بعد از فروکش کردن آب امکان پذیر است.

** سرمازدگی به مزارع کشاورزی دزفول خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی دزفول همچنین با اشاره به کاهش دمای هوای این شهرستان در روزهای اخیر گفت: کاهش دما و موج سرما باعث وارد آمدن خسارت به مزارع مختلف، باغ ها و گلخانه های شهرستان دزفول شد که بیشتر این خسارت ها مربوط به خشکیدگی سرشاخه های باغ ها، توقف رشد و ایجاد برگ سوختگی می باشند.
وی از کشاورزان خواست برای مبارزه با سرمازدگی اقدامات لازم را با ایجاد پوشش مناسب گلخانه ای، ایجاد وسایل گرمایشی در سطح گلخانه ها و آبیاری شبانه مزارع انجام دهند و از نظرات کارشناسان و مراکز تحقیقاتی در این خصوص بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا سالانه افزون بر 2 میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در سطح حدود 90 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان دزفول تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار