تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۷۷۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط برای مبادلات تجاری اروندکنار با بندر فاو عراق مهیاست
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: شرایط و زیر ساخت لازم برای مبادلات تجاری بین اروندکنار و بندر آبادان با بندر فاو و شهر بصره عراق مهیا شده است.
شرایط برای مبادلات تجاری اروندکنار با بندر فاو عراق مهیاست
 زین العابدین موسوی اظهار داشت: با توجه به هم مرز بودن اروندکنار با شهر فاو عراق در نشستی با سفیر ایران در عراق موضوع مبادلات تجاری بین اروندکنار با فاو و نیز آبادان با بصره مطرح شد.
وی گفت: در این راستا اکنون زیرساخت های لازم همچون جاده و پل طرف عراقی در حال آماده سازی است و امیدواریم این کار عملی شود.
موسوی افزود: راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده از وضعیت رکود فعلی خارج شود.
فرماندار ویژه آبادان افزود: اگر بتوانیم محدوده منطقه آزاد اروند را تا اروندکنار و چوئبده گسترش دهیم بازارچه مرزی معنی نمی دهد و در این رابطه کارگروه های تخصصی بررسی های لازم را انجام داده و امید است این منطقه نیز به محدوده منطقه آزاد تجاری اروند الحاق شود.
موسوی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند جزو بدنه دولت است، گفت: منطقه آزاد اروند برای گسترش محدوده نیازمند برخی امکانات دولتی است که در دست پیگیری است.
وی دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان را ملزم به رفع مسایل و مشکلات بخش اروندکنار کرد و گفت: مسئولان وظیفه دارند به مردم خدمت رسانی کنند.
بزرگ ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که سال 1387 به بهره برداری رسید و بیش از 160 فروند موتور لنج و افزون بر 330 قایق موتوری صیادی در اروندکنار در انهار طبیعی مستقر هستند.
اروندکنار در انتهای جزیره آبادان و در 45 کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته است و دارای ذخایر نفتی است.
این شهر بندری روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد و دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج های کوچک است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار