تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۷۷۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كشف و ضبط يك بهله بالابان در آبادان/ عکس
كشف و ضبط يك بهله بالابان در آبادان/ عکس
خوزنیوز: يك بهله پرنده شكاري بالابان با همكاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آبادان كشف و  ضبط گرديد.

  علي فتحي نيا رئيس اداره حفاظت محيط زيست آبادان بابيان اين مطلب گفت: طي گشت وكنترل مرزي يك بهله پرنده شكاري بالابان از قاچاقچيان كشف وضبط گرديد.

شاهين نام عمومي ۳۷ گونه پرنده شكاري است   و در تمام قاره‌هاي جهان به جز قطب جنوب زندگي مي‌كنند.

شاهين‌ها با چشمان كاملاً سياه، بدن لاغر، بال‌هاي نوك‌تيز، توانايي پرواز با سرعت بسيار بالا و تغيير جهت ناگهاني از ديگر پرندگان شكاري متمايز مي‌شوند. شاهينها در سال اول عمر خود شاهپرهاي پرواز بلندتري دارند كه مشابه پرندگان شكاري چند منظوره‌تر است (شاهين‌ها از نظر نوع شكار و تكنيك شكار يك شكارچي تخصصي محسوب مي‌شوند) تا به اين شيوه بهتر بتوانند پرواز را بياموزند و در سال‌هاي بعد با تغيير شاهپرها تكنيك‌هاي پروازي خاص شاهين را مي‌آموزند.

شاهين‌ها در شكار پرندگان در حال پرواز تخصص دارند و با منقار خود شكار را مي‌كشند درحاليكه پرندگان شكاري ديگر رژيم غذايي متنوع تري دارند و با پنجه‌هاي خود طعمه را مي‌كشند.شاهين معمولي (يا بحري) كه بيشترين پراكندگي را در بين شاهين‌ها دارد با ركورد سرعت ۳۲۰ كيلومتر در ساعت سريعترين جاندار روي كره زمين است.

شاهين‌ها از ديرباز محبوبترين پرندگان در بازداري بودند و از شاهين‌هاي رام‌شده و آموزش‌ديده براي شكار استفاده مي‌شد.عقاب طلايي تنها دشمن طبيعي اين پرنده است اما آنها هم بسيار به ندرت جرأت رويارويي با اين شاهين مخوف را پيدا مي‌كنند.

فتحي نيا افزود: متخلف هم اكنون جهت پیگیری مراحل قضايي به مراجع قضایی معرفی گردید .
:
:
:
آخرین اخبار