تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۷۷۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوشش بیش از ۱۳۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی در برنامه ملی شهاب
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش ۱۱۹ هزار و دو دانش‌آموز ابتدایی و ۱۸ هزار و ۲۸۷ دانش‌آموز متوسطه اول در طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) تحصیلی خبر داد.
 محمد تقی‌زاده   اظهار کرد: بر اساس راهکار 7-5 سند تحول بنیادین و همچنین سند راهبردی کشور در امور نخبگان، طرح ملی شهاب از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این برنامه، استعدادهای برتر در دو  مقطع ابتدایی و متوسطه اول پس از شناسایی تحت پوشش خدمات بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند، افزود: در سال گذشته تنها ۱۲ منطقه آموزش و پرورش تحت پوشش این طرح قرار داشتند در حالی که در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۴ منطقه در خوزستان زیر پوشش این برنامه ملی قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مهم‌ترین هدف از اجرای این برنامه ملی را شناسایی، تربیت و هدایت استعدادهای برتر تحصیلی دانست و خاطرنشان کرد: حمایت تربیتی و معنوی از دانش‌آموزان استعداد برتر، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی دانش‌آموزان استعدادهای برتر در دوره‌های مختلف آموزش عمومی و همچنین پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان از دیگر اهداف اجرای این برنامه ملی در خوزستان است.

وی تصریح کرد: برنامه ملی شهاب همه مدارس ابتدایی در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش و نیز مدارس متوسطه اول ناحیه ۴ اهواز و ناحیه ۲ اهواز را تحت پوشش قرار می‌دهد. تاکنون ۱۳۷ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز خوزستانی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفته‌اند، از این تعداد ۱۱۹ هزار و دو دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و همچنین ۱۸ هزار و ۲۷۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند.

تقی‌زاده افزود: اجرایی شدن برنامه ملی شهاب در خوزستان می‌تواند نقش مهمی در پرورش استعدادهای برتر تحصیلی دانش‌آموزان خوزستانی ایفا کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار