تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۷۷۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایگاه های فرهنگی کانون در مناطق محروم اهواز فعال شدند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 2 پایگاه جدید فرهنگی و هنری در مناطق محروم و کم برخوردار اهواز راه اندازی شد.


وحید کیانی اظهارداشت: امروز این پایگاه های در دفاتر تسهیل گری کوی علی ‌آباد و زویه اهواز راه اندازی شدند که با استقبال گروه سنی کودک و نوجوان همراه بوده است.
وی با بیان اینکه پایگاه های جدید کانون با هدف بهره‌ مندی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار از فعالیت ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده اند، ادامه داد: علاوه بر این ماه گذشته یک پایگاه در کوی عین 2 اهواز راه اندازی شد که با استقبال دانش آموزان این منطقه همراه بوده است.
این عضو شورای اجتماعی استان با تاکید بر اینکه خدمات فرهنگی کانون در مناطق محروم و کم برخوردار در حال عملیاتی شدن است، گفت: فعالیت های کانون در این مناطق با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در حال انجام است.
کیانی تصریح کرد: ضرورت های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی زیادی در مناطق حاشیه ای و محروم استان وجود دارد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به نوبه خود در این حوزه ورود کرده است.
وی با اشاره به اینکه گروه سنی کودک و نوجوان به عنوان آینده سازان این کشور باید از آموزش های مناسب فرهنگی برخوردار شوند، افزود: به همین دلیل فعالیت های کانون در مناطق محروم در راستای توجه به عدالت آموزشی حجم بیشتری پیدا می کند.
کیانی توجه به نیازهای حوزه فرهنگ و هنر را امر ضروری دانست و افزود: به نظر می رسد که با اهمیتی که به اینگونه فعالیت ها فرهنگی داده می شود می توان شاهد ارتقاء شاخص ها در حوزه های مختلف استان به ویژه وضعیت آموزشی بود.
این مقام مسئول در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین به برگزاری هفته های فرهنگی در شهرستان های استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ین کانون در اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام خمینی (ره)، هندیجان، کارون، آبادان، اروندکنار، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان ، گتوند، رامهرمز، رفیع، شوش، هویزه، شادگان و هفتکل، 62 مرکز فرهنگی هنری دارد که همزمان با برپایی هفته فرهنگی شهرستان‌های استان در آن مشارکت فعال خواهند داشت.
عضو شورای اجتماعی خوزستان یادآور شد: کانون در هفته فرهنگی شهرستان ‌های خوزستان با هدف تزریق شادابی، نشاط و ارتقای فرهنگی خوزستان مشارکت می کند.
گفتنی است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 62 مرکز ثابت و سیار دارد که کودکان 6 تا 17 ساله از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار