تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۷۷۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین جغد ایران در پارک ملی کرخه رها شد
رئیس پارک ملی کرخه گفت: بزرگترین جفد ایرانی بعد از مراقبت‌‌هیا درمانیدر پارک ملی کرخه رها سازی شد.
 خوزستان| بزرگترین جغد ایران در پارک ملی کرخه رها شد

محمد الوندی با بیان اینکه جغدی از نژاد شاه بوفی که از ناحیه ساق پا آسیب دیده بود پس از درمان و مراقبت رهاسازی شد، اظهار داشت: این پرنده توسط همیاران محیط زیست  به پارک ملی کرخه تحویل و توسط اداره دامپزشکی درمان و تیمار شد.

وی افزود: جغدها گونه‌های بسیار ارزشمندی در طبیعت هستند که جوندگان را کنترل می‌کنند و شاه بوف (Eagle Owl ) بزرگترین جغد ایران و خاورمیانه  بوده و این پرنده شب فعال است و اندازه 59 تا 73 سانتیمتر دارد و طول دو سر بال هایش 138 تا 170 سانتیمتر است.

رئیس پارک ملی کرخه گفت: پرندگان شکاری و گونه‌های حیات وحش به محض مشاهده و یافته شدن توسط مردم باید به نزدیک ترین اداره محیط زیست تحویل شوند چرا که رژیم غذایی هر کدام فرق می کند و تا گونه شناسایی دقیق نشود امکان مراقبت درست فراهم نیست.

وی افزود: حفظ بالها و پرها این پرندگان بسیار اهمیت دارد و اگر مانند کبوترهای خانگی پرهای بال این پرندگان کشیده شود یا با قیچی کوتاه شود امکان دارد هیچوقت بهبود نیابند و  امکان رهاسازی پیدا نکنند و حتما این گونه جانوری باید در شب رهاسازی شوند  چرا که در روز ممکن است توسط پرندگان شکاری مانند عقاب ها و یا روباه  شکار شوند.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار