تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۷۷۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری غیرقانونی از رودخانه دز مردم را به خطر انداخته است
سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز، گفت: تعرض و بهره‌برداری غیرقانونی در زاویه‌های رودخانه دز موجب تغییر مسیر آب شده است و در پی این اقدام مردم در معرض خطر قرار می‌گیرند.

محمد حیدری اظهار کرد: سد دز ظرفیتی برای ورود بارش‌های کنونی دارد و اگر ظرفیت سد به موقع کنترل نشود، اتفاقاتی ناگوارتر از سال 95 رخ خواهد داد. در نتیجه باید هم آب و سد دز مدیریت شود و هم از عشایر و شهرهای پایین‌دست مواظبت کنیم.

سرپرست فرمانداری دزفول افزود: در حال حاضر سه شهرستان شوش، شوشتر و دزفول و همچنین دو بخش مهم مرکزی و چغامیش در مسیر رودخانه دز قرار دارند.

وی ادامه داد: سیل‌بندهایی که در گذشته در کنار رودخانه دز احداث شده‌اند، مقاوم نیستند و 50 سال از عمر این سیل‌بندها سپری شده است. در هفته گذشته یکی از سیل‌بندها در منطقه زاویه شکسته شد که اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشده بود و خداوند یاری نمی‌کرد، سه روستا را آب می‌برد.

حیدری گفت: به رودخانه دز تعرض شده است. بهره‌برداری غیرقانونی در زاویه‌های رودخانه دز موجب تغییر مسیر آب شده و در پی این اقدام مردم در معرض خطر قرار می‌گیرند.

سرپرست فرمانداری دزفول در خصوص رهاسازی آب از سد دز نیز گفت: رهاسازی آب از سد دز باید متناسب با امکانات و به صورت متعادل انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار