تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۷۷۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
  نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده ( 1398) را متناسب با نرخ تورم ندانست و گفت: حقوق کارمندان و کارکنان دولت در سال آینده باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

جلیل مختار اظهار داشت:دولت در بودجه سال آینده افزایش تقریبا 20 درصدی حقوق کارمندان را در نظر گرفته است اما کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به این میزان افزایش اعتراض داشته و آنرا کافی نمی داند.

وی افزود:با توجه به افزایش قیمت‌ها کالاها و تورم ، افزایش 20درصدی حقوق کارکنان دولت بسیار کم است و این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس و کمسیون اجتماعی بررسی بیشتری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بررسی میزان افزایش مستمری اقشار آسیب‌پذیر از جمله مددجویان کمیته امداد، بهزیستی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت:پیشنهادهای خوبی در این خصوص در کمیسیون در حال بررسی است تا در سال آینده شاهد کمترین فشار اقتصادی به این اقشار باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش حقوق کارمندان و مستمری‌بگیران باید در چارچوب درآمد و هزینه‌های دولت و از طرفی متناسب با نرخ تورم باشد.

مختار گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه تا پایان سال جاری و سال آینده پیش‌بینی‌شده است.

میزان افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران در بودجه سال آینده ( 1398) به طور متوسط ۲۰ درصد پیش بینی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار