تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش دزفول:
بانک ها از سود سپرده های مردم در دزفول مدرسه بسازند
 مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به سپرده های کلان مردم این شهرستان در بانک ها گفت: بانک ها از محل سود این سپرده ها به فعالیت های عام المنفعه مانند مدرسه سازی ورود کنند و آموزش و پرورش را در تامین زیرساخت های آموزشی یاری دهند.

عبدالمحمد جرجانی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: تاکنون چند مدرسه در دزفول با مشارکت بانک ها ساخته شده که با توجه به اینکه ممنوعیت قانونی در این خصوص وجود ندارد.
وی گفت: ورود بانک ها در امر مدرسه سازی می تواند مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف بویژه مناطق کم برخوردار و محروم شهرستان دزفول را رفع کند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول به کمبود شدید نیرو در مدارس این شهرستان اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود نیرو به ویژه در سطح مدارس ابتدایی امسال مجبور به استفاده از بازنشستگان و در نظر گرفتن 17 هزار و 500 ساعت اضافه کار برای فرهنگیان شدیم که این موضوع خستگی نیروها را به همراه داشت.
وی بازنشسته شدن سالانه بین 300 تا 400 نیروی فرهنگی در دزفول را یادآور شد و گفت: اجازه ندادیم چالشی در آموزش و پرورش به وجود آید ولی برای سال آینده اعلام خطر می کنیم چون مدیریت چنین وضعیتی کار بسیار دشواری است.
جرجانی با بیان اینکه موضوع کمبود نیرو سال گذشته به وزارت آموزش و پرورش، فرمانداری و نماینده مردم در مجلس اطلاع رسانی شد، افزود: با وجود مجوز وزارت آموزش و پرورش مبنی بر جذب پنج هزار نیروی خرید خدمات در سطح استان خوزستان که 800 نفر آنها سهمیه دزفول است، تاکنون هیچ ابلاغیه یا اطلاعیه ای درخصوص برگزاری آزمون صادر نشده است.
وی هشدار داد اگر اخذ مجوز جذب نیرو به صورت قانونی حل نشود سال آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم شد و سطح اعتراضات و نارضایتی ها بالا می رود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست کمبود نیرو را از مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش این شهرستان دانست و گفت: امید است با تلاش های انجام شده شاهد تحولی متناسب با تراز فرهنگی دزفول باشیم.
محمد حیدری پرداختن به مسایل فرهنگی را از ضروریات جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ می تواند امنیت خاطر فرد و جامعه را فراهم آورد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خانواده، آموزش و پرورش و آموزش عالی سه رکن اصلی فرهنگ در جامعه محسوب می شوند باید روند تکاملی در این سه حوزه نهادینه شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: سیاست گذاری در آموزش نباید بر مبنای توسعه فیزیکی باشد بلکه باید ضمن افزایش ساخت و سازهای عمرانی به مسایل فرهنگی بیشتر توجه شود چراکه فرهنگ به منزله روح در کالبد جامعه است.
وی تاکید کرد: نگاه آموزش و پرورش باید مبتنی بر مولفه های فرهنگی، ارزشی و دینی پایه گذاری شود و سیاست گذاری ها بر مبنای این موضوع باشد.
حیدری افزود: باید رویکرد معاونت پژوهشی آموزش و پرورش دزفول تغییر یابد.

** زیباشهر دزفول با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه است
نماینده مدیران مدارس متوسطه دوم دزفول نیز در این نشست گفت: کوی زیباشهر دزفول به دلیل مهاجرپذیر بودن و تورم دانش آموز با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه است تاجاییکه سال گذشته پیشنهاد شد به دلیل تراکم بالای دانش آموز از منازل مردم برای تدریس استفاده شود.
رضا محمدی خباز افزود: برای این منطقه که با تراکم جمعیت همراه است، باید چندین مدرسه ساخته شود.
وی گفت: بین یکهزار و 200 تا یکهزار و 300 سرویس مدرسه در دزفول وجود دارد که از ساعت 12 تا 14 بیشترین ترافیک را به سمت مرکز شهر به دلیل تراکم مدارس در این مناطق ایجاد کرده اند.
محمدی خباز اضافه کرد: باید در هر کوی و منطقه مدرسه احداث شود و تراکم مدارس در مرکز شهر نباشد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این باره گفت: 2 هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه در زیباشهر دزفول در نظر گرفته شده بود که مردم پیشنهاد کردند این زمین برای ساخت مسجد اختصاص یابد زیرا فقط یک مسجد در زیباشهر وجود دارد.
جرجانی افزود: با نامه نگاری هایی که با مسکن و شهرسازی انجام شد مقرر شد یک زمین دیگر با پنج هزار و 700 مترمربع مساحت با این زمین معاوضه شود که با این زمین می توان سه مدرسه در این منطقه ساخت.
وی با بیان اینکه این املاک متعلق به مسکن و شهرسازی هستند و کاربری آنها فرهنگی یا مدرسه سازی است، اظهار داشت: نقشه کامل زیباشهر مطالعه شده و می توان با این زمینی که معاوضه می شود مشکل کمبود مدرسه را در زیباشهر مرتفع کرد.
وی افزود: تراکم جمعیت به دلیل مهاجرپذیر بودن در کوی زیباشهر، پیام نور و انجیرک وجود دارد که مشکلاتی از نظر کمبود فضای آموزشی بوجود آورده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این باره گفت: پرداختن به مسایل فرهنگی در منطقه زیباشهر ضروری است و باید به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم در این منطقه باشیم.
حیدری اظهارامیدواری کرد با همت مسئولان مشکل این زمین حل شود و زمین بزرگتر برای ساخت چند مدرسه و این زمین نیز با همت خیرین برای ساخت مسجد اختصاص یابد.
در این نشست مقرر شد بزودی کلنگ ساخت مدرسه در زیباشهر دزفول به زمین زده شود.
حیدری در ادامه عنوان کرد: فردی به نام محمد پورمحمد اخیرا با مراجعه به بنده مدعی است در سال 80 یک قطعه زمین به مساحت 6 هزار مترمربع توسط پدربزرگش برای احداث مدرسه در روستای شهید منتظری به آموزش و پرورش دزفول واگذار شده با این وجود به جز انجام مراحل ابتدایی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی افزود: این فرد خواستار تعیین تکلیف این زمین شده و عنوان کرده است در صورتی که برنامه ای برای ساخت این مدرسه نیست پیشنهاد می شود این زمین را به ورثه این خیر واگذار کنند تا برای دیگر موارد عام المنفعه به کار گرفته شود.
محمد حسین قنبری رئیس نوسازی مدارس دزفول نیز گفت: سال 90 این زمین تحویل آموزش و پرورش داده شده و تا مرحله فنداسیون پیش رفته است.
وی افزود: به دلیل اینکه این زمین در محاصره زمین های کشاورزی روستای منتظری بود امکان ساخت مدرسه نبود که اکنون با وجود مساعد شدن شرایط و توسعه روستا و با توجه به اینکه اعتبار آن نیز از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته وارد مرحله مناقصه خواهد شد.

** پیشنهاد احداث 2 جایگاه سوخت در اردوگاه های آموزش و پرورش دزفول
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: با توجه به اینکه اردوگاه های شهید رجایی با 20 هکتار وسعت و قاضی با 10 هکتار وسعت از بودجه دولتی برخوردار نیستند برای تامین هزینه های این مراکز فرهنگی طرح احداث جایگاه سوخت در این اردوگاه ها مطرح شده که در این زمینه سرمایه گذار نیز آماده مشارکت است.
جرجانی افزود: تمام امکانات برای احداث جایگاه سوخت در این اردوگاه ها فراهم است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت های اقتصادی دیگری چون پرورش شترمرغ، توت فرنگی و زنبورعسل در اردوگاه شهید رجایی دزفول انجام می شود و روزانه بین 100 تا 150 کارگر از این محل ارتزاق می کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: باید در این خصوص توجیه اقتصادی شود و تردد خودروها در منطقه بررسی شود که این امر نیازمند انجام مطالعات فنی و زیست محیطی است تا نسبت به اجرای آن تصمیم گیری شود.

** تشکیل شواری اطلاعرسانی در دزفول ضروری است
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای انعکاس هرچه بهتر اخبار و خدمات دولت، شورای اطلاع رسانی در شهرستان دزفول تشکیل می شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: برخی اخبار توسط افراد غیرمرتبط و غیرکارشناس و همراه با تحریف در فضای مجازی دزفول منتشر می شوند.
وی اظهار داشت: شورای اطلاع رسانی با مشارکت روابط عمومی همه ادارات و نهادهای دولتی در دزفول تشکیل می شود تا اخبار و خدمات دولت در بخش های مختلف در این شورا مطرح و با نظارت فرمانداری در فضای مجازی منتشر شوند.
حیدری افزود: تشکیل این شورا می تواند اطمینان خاطری برای پیشگیری از شایعات و درج اخبار منطبق با واقعیت باشد.
وی گفت: باید نشستی با حضور رسانه های شهرستان دزفول برگزار و رسانه ها همراه با منتقدان در این شورا فعال شوند تا خدمات دولت با منطق علمی اطلاع رسانی شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار