تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوشتر:
مرمت سیل‌بندهای شکسته در حال انجام است
فرماندار شوشتر گفت: با همکاری کشاورزان و ارسال ماشین‌آلات در حال ترمیم نقاط سست شده هستیم و تا الآن خطری به‌طور جدی روستاها را تهدید نکرده است و خسارتی نیز نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، رهاسازی آب از سد دز موجب زیرآب رفتن برخی نواحی حاشیه‌ای رودخانه‌ شد و بیشترین نقش را در حفاظت از روستاها سیل‌بندها به عهده دارند.

فیلمی شب گذشته در فضای مجازی از شکسته شدن سیل‌بند در شعیبیه شوشتر منتشر شد که نشان می‌دهد مردم محلی در حال مرمت سیل‌بند برای جلوگیری از ورود آب به روستاها هستند.

 حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر، اظهار کرد: اخباری که در خصوص شکسته شدن سیل بندها منتشر می‌شود، مربوط به لوله‌های خروجی آب است که کشاورزان در زیر سیل‌بندهای شعیبیه قرار داده‌اند که باعث سست و شکننده شدن سیل بندها در آن نقاط می‌شود.

وی افزود: با همکاری کشاورزان و ارسال ماشین‌آلات درحال ترمیم این نقاط هستیم و تا الآن خطری به طور جدی روستاها را تهدید نکرده است و خسارتی نیز نداشتیم.

فرماندار شوشتر عنوان کرد: از دو هفته گذشته کارهای عملیاتی استحکام‌بندی و ارتفاع‌بخشی سیل‌بندها آغاز شد و تعدادی از زهکش‌ها که آب را به طور معکوس به روستاها وارد می‌کردند نیز بسته شدند. همچنین خانه‌های مسکونی که در نزدیکی آب بودند و احتمال آب‌گرفتگی داشتند با همکاری اهالی تخلیه و جابجا کردیم.

پنبه دانه پور گفت: انتظار داریم رهاسازی‌های بعدی از سد دز به دستور استاندار به گونه‌ای باشد که آب از لبه رودخانه خارج نشود و میزان آزادسازی آب به اندازه ظرفیت سیل‌بندها باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار