تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۷۷۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاریخ دفاع مقدس نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد
 فرماندار اهواز گفت: استان خوزستان به عنوان مهد دوران دفاع مقدس نباید مورد بی توجی قرار بگیرد و به همین منظور باید از ظرفیت های موجود در جهت بهره برداری از این تاریخ باشکوه بیش از پیش استفاده کنیم.
  جمال عالمی نیسی روز سه شنبه در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان اهواز،بیان کرد: خوزستان محلی است که بیشتر حماسه ها و از خود گذشتگی های دوران دفاع مقدس برای کشور در آن رقم خورده است.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع ظرفیت بسیار مهم معنوی برای خوزستان محسوب می شود، گفت: لازم است این فرصت در خوزستان حفظ ، و به آن توجه بیشتری شود.
عالمی نیسی ادامه داد:نقش کلانشهر اهواز در این دوران ، نیز نقش با اهمیتی است و بر همین اساس باید ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس با سرعت بیشتری انجام شود.
فرماندار اهواز همچنین به موضوع بمباران 52 نقطه این کلانشهر در 15 آذر 1365 اشاره کرد و گفت: با توجه به این رخداد تاریخی نیاز است روز ملی اهواز با جدیت پیگیری شود تا ابعاد بیشتری از دوران دفاع مقدس تبیین شود.

** خوزستان برخوردارترین استان در موضوع دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تداوم خط و فرهنگ عاشورا است، گفت: اگر به موضوع دفاع مقدس نپردازیم دیگران آنطور که خودشان می خواهند به آن شکل می دهد و می پردازند.
سردار محمد علیپور ادامه داد: ورود صحیح و همراه با واقعیت به ابعاد هشت سال دفاع مقدس باعث می شود که از هرگونه تحریف پس از آن جلوگیری شود.
وی گفت:تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس با محوریت اهواز برای خوزستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و علاوه بر این نحوه خدمات رسانی دستگاه های مختلف نیز در این دوران باید بیش از گذشته به عموم مردم و مخاطبان معرفی شود.
وی همچنین خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی خوزاستان و کلانشهر اهواز برای تکمیل و راه اندازی موزه دفاع مقدس شد و افزود:این پروژه با مشکلات مالی رو به رو است که با پیگیری استاندار در تلاش برای رفع آنها هستیم.
بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان پیش از این در خصوص ساخت تکمیل این پروژه ، اعلام کرد: عملیات ساخت این باغ موزه در اهواز آغاز و اعتبار اولیه آن نیز پرداخت شد؛ از دستگاه های مربوطه انتظار می رود که نهایت همکاری را برای تاسیس این باغ موزه که قرار است در مدت سه سال احداث شود، داشته باشند.
گفتنی است، احداث باغ موزه دفاع مقدس در محل پارک شهروند (نزدیک پل نهم) اهواز،درمساحت حدود هفت هزار متر مربع با سالن اداری، کتابخانه و محیط رفاهی طراحی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار