تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش برای بستن کانال توانا در بخش مرکزی اهواز ادامه دارد
فرماندار اهواز گفت: تلاش برای کنترل آب ورودی رودخانه دز به منطقه بام دژ و رفع آبگرفتگی جاده دسترسی محلی در بخش الهایی با بستن کانال توانا در بخش مرکزی این شهرستان ادامه دارد.
  جمال عالمی نیسی با رد فضاسازی صورت گرفته در خصوص آبگرفتگی و یا شایعه محاصره روستاهای بخش مرکزی اهواز در سیلاب اظهارداشت: تیم های کارشناسی و عملیاتی ستاد مدیریت بحران استان طی چند روز گذشته در منطقه حضور داشته و در حال تقویب سیل بندها و یا ترمیم برخی نقاط خطر ساز هستند.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل بارندگی های شدید نیاز است تا آب بخشی از حجم حوضه دز تخلیه شود، بیان داشت: در حال حاضر خروجی از سد دز یک هزار و 200 متر مکعب بر ثانیه اعلام شده است.
رئیس شورای تامین شهرستان اهواز ادامه: این حجم از آب خروجی برای رودخانه کارون تهدید آمیز نیست اما با توجه به دوره طولانی مدت خشکسالی ، ممکن است در برخی از مناطق با مشکل مواجه شویم.
عالمی نیسی اقدام فرمانداری و ستاد مدیریت بحران در پیش گیری از مشکلات احتمالی بر اثر تخلیه آب خروجی حوضه آبی دز را به موقع عنوان کرد و گفت:امکانات و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران برای رفع مشکلات ناشی از دبی خروجی حوضه آبی دز در محدوده کانال توانا در منطقه بام دژ مستقر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب از این کانال به برخی از نقاط بام دژ وارد شده و جاده دسترسی محلی در مسیر الهایی را تحت تاثیر قرار داده اما مسیر دسترسی به هیچ وجه قطع نشده است.
عالمی نیسی یادآور شد: تلاش برای کنترل آب ورودی رودخانه دز به منطقه بام دژ این شهرستان و رفع آبگرفتگی این جاده ادامه دارد.
وی تاکید کرد: با این وجود وضعیت عادی است و خبر جاری شدن سیل و آبگرفتگی در زمین های کشاورزی و یا روستاها بر اثر ازدیاد رودخانه شایعه و فضا سازی است.
به گزارش ایرنا شایعه رهاسازی آب سد دز موجب نگرانی اهالی روستاهای مسیر رودخانه کارون در پایین دست سد شده است که این موضوع از سوی بخشدار مرکزی اهواز تکذیب شد.
افزایش دبی رودخانه دز در فروردین ماه سال 1395 تا حدود پنجهزار متر مکعب بر ثانیه بیش از چهار هزار و 810 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد.
اراضی کشاورزی الهایی از اراضی مسطح استان خوزستان بوده که در شمال شهر اهواز حدفاصل اهواز - شوش واقع شده که از شمال به روستای سادات طواهر از جنوب به کانال توانا و از شرق به نهر خارور و از غرب به جاده اهواز اندیمشک محدود می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار